בלאט הערב מול ראשל"צ
בלאט הערב מול ראשל"צצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

בעונה שעברה גברה מכבי ראשל"צ על הפועל ירושלים שלוש פעמים בכל המסגרות והדיחה אותה הן מגביע ווינר סל והן מהפיינל פור - בשני המקרים היה זה בחצי הגמר. הערב (ראשון) השלימה הפועל את המשימה כשגברה על סגנית האלופה בפעם השלישית העונה, עם 78:84.

אחרי שנקמה בה על ההדחה בחצי גמר הגביע בשנה שעברה וגברה עליה באותו השלב העונה בדרך לזכיה בגביע הנכסף, הערב הפועל עלתה לשחק אמנם בלי קהל בשל נגיף הקורונה אבל עם רצון גדול לשמח את האוהדים שלהם היושבים בבית ולסמן וי על הנקמה הספורטיבית עם ניצחון שלישי העונה - רצתה וגם עשתה.

הירושלמים אמנם הובילו לכל אורך המשחק הערב, אך זה לא היה קל כשהכתומים מעיר היין נותרו צמודים וקרובים לכל אורך המשחק.

ירושלים, שעם ההחלטה על חזרת הליגה הצליחה להשיב כמעט את כל שחקניה, קיבלה מכה קשה כאשר שניים מהמובילים שלה, ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס החליטו לעזוב על אף שכבר סיימו את הבידוד והחלו להתאמן עם חבריהם לקבוצה בשנה החולפת. מול ראשל"צ שהצליחה להחזיר כמעט את כל שחקניה ודולקת אחריה בטבלה ובלי האוהדים הביתיים, זה היה קשה.

ובכל זאת, אחרי מחצית ראשונה בה התקשו, במחצית השניה התעלו על עצמם שחקני ירושלים בדרך לניצחון עשיתי ברציפות בכל המסגרות. ביום רביעי תפגשנה השתיים שוב באותו המקום למשחק שיפתח את הבית העליון - זה לא יהיה יותר קל.

והעיקר היא השורה הסופית - אמנם הסגל לא נשאר אותו דבר, האולם הביתי נטול צופים ומשמים אבל הכדורסל שוב כאן. בימים אלו זה לא מובן מאליו בכלל.