סיור ראשון במעלות חלחול
סיור ראשון במעלות חלחולצילום: עמירם אשכנזי

עשרות משפחות הגיעו ביום שישי לסיור מקדים בשטח בין קרית ארבע לגוש עציון, שבו הן מבקשות להתיישב כחלק מגרעין ''מעלות חלחול''.

חברי הגרעין נערכים להקמת המאחז החדש ומסבירים כי "דווקא כעת כאשר ישנם כאלה המנסים לחלק את יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות על חלקים מצומצמים מהשטחים, דווקא עכשיו צריך לצאת אל המרחב ולעורר את עם ישראל לחזור לדרך הציונות של הקמת יישובים חדשים".

גרעין ''מעלות חלחול'' משתף פעולה עם תנועת ''נחלה'' כדי להיאבק בתוכנית המאה של הנשיא טראמפ תוכנית טראמפ ולהוריד אותה לחלוטין מסדר היום.

"רכס 'מעלות חלחול‘ הינו שטח אסטרטגי בגובה של 1013 מטר מעל פני הים והוא נמצא על ציר 60 בין כרמי צור לקריית ארבע", אמרו בגרעין, ''נוכחות יהודית במקום היא בעלת נכס חשוב לביטחון".

ביום שלישי בשבוע הבא יגיעו רבים לרכס "מעלות חלחול", ויקיימו שם עצרת בקריאה 'לא לתוכנית טראמפ' ו'כן להקמת יישוב חדש במקום'.

ישראל ולאה מימון, ממשפחות הגרעין, מספרים: "הרגשנו התעוררות מאוד גדולה של ציבור רחב שמחובר לארץ ישראל ובוער על התיישבות בכל חלק מיהודה ושומרון. ראינו איך זה נוגע בכל אחד במקום הכי טבעי ופשוט, ועד כמה זה חשוב לשמור על האש הזאת למען הדור הבא של ההתיישבות היהודית".