אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את חוק הלגליזציה הקובע כי השימוש העצמי בקנאביס יוסדר ותתאפשר צריכה עצמית מעל גיל 21, כך שהשימוש בסם לא יהיה רק לצורך רפואי.

ד"ר נירית ראוכברגר ראש תוכנית ההתמחות לקידום נוער בסיכון במכללת "אורות" מסבירה כי מדובר במסר בעייתי מול בני הנוער וכי למרות שלכאורה עדיין תיאסר צריכת קנביס על ידי בני נוער, המהלך יוריד את גיל השימוש בסם בצורה משמעותית.

"מרגע שהממשלה החליטה כי לא מדובר באיסור מוחלט, החוק הופך ללא רלוונטי, לכן הכדור עובר לידיים של ההורים", אומרת ד"ר ראוכברגר.

לדבריה, "הזמינות תגדל, השוליים יתרחבו, כך שיותר ויותר צעירים מתחת לגיל 21 בוודאי יעשו שימוש בסם. לכן ההורים הם אלה שצריכים ללמד את הילדים שלהם מה המשמעות של צריכת סם הקנאביס".

ראוכברגר מסבירה כי גם ההורים צריכים לקבל מקורות מידע על המשמעויות של צריכת קנאביס, כדי שיוכלו לתווך לילדים את הנושא בצורה מיטבית.

מעבר לכך, ד"ר ראוכברגר טוענת שגם תזמון ההחלטה הנוכחית הוא בעייתי מאוד, רגע לפני החופש הגדול ואולי גם לפני גל קורונה שני. "מה המסר שעובר לבני הנוער לפני החופש הגדול? ששימוש בקנאביס הוא לא 'לא חוקי'. זהו מסר הרסני בתקופה כזו של חוסר יציבות ואווירת חופש גדול".