קמפיין המסכות של 'המבשר'
קמפיין המסכות של 'המבשר'צילום: דוברות

היומון החרדי 'המבשר' משיק קמפיין חדש תחת הכותרת 'לא לעצימת העיניים - כן לכיסוי הפנים', וזאת לנוכח ההתרופפות ההקפדה על חבישת מסכה במרחב הציבורי.

עורך העיתון בנימין ליפקין הקדיש לקמפיין את המאמר הפותח של העיתון הבוקר (שני) תחת הכותרת 'זוהי צפירת אזהרה'.

"בין אם קוראים לו גל שני ובין אם גל ההדבקה המואץ שאנו עדים לו בעצם ימים אלו הוא המשכו של הגל הראשון שטרם כלה מן הארץ – עובדה היא ואי אפשר להכחיש אותה או להתכחש לה. נגיף הקורונה כאן והוא מכה בעוז", פתח ליפקין את מאמרו.

"אמת. בחסדי שמים ולאור הזהירות הננקטת על ידי המבוגרים שבינינו, הגל הזה מכה בעיקר בצעירים, בתלמידים ובמוריהם, משכבות גיל ואוכלוסיה שונות. זאת גם, ככל הנראה, הסיבה העיקרית לכך שאיננו עדים להחרפת התחלואה וב"ה לא לתמותה. אין זאת אומרת שהנגיף לא פה", ציין.

בדבריו הודה כי בשונה מהגל הקודם, הפעם קיימת הפנמה בציבור החרדי. "צריך לומר את האמת. אין להשוות את רמת ההפנמה בערים החרדיות לכללי הזהירות לעומת הנעשה בכל השבועות האחרונים במרחב הציבור הכללי. לא אנו אומרים זאת. עיתונאים שאינם חשודים בהכרח באהדת הציבור החרדי מתפעמים שוב ושוב בכניסתם לבני ברק, למשל, בראותם את הרוב העוטה מסכות על פניו, לעומת חגיגת ההתעלמות בתל אביב ודומיה".

עם זאת קרא ליפקין לשפר את ההתנהגות במקומות הטעונים שיפור. "ואולם לצד ההשתבחות המוצדקת הזו יש מה לשפר. עם פרוץ הנגיף ובואו לשטחי ארצנו, 'המבשר' הרים את הכפפה והוביל את קו ההסברה של חובת הציות לצו תורתנו הקדושה: 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. לכל אורך מסע ההסברה שנוהל מעל דפי 'המבשר' – זכינו לקבל על כך עידוד נמרץ ממאורי הדור, עיני העדה, שרי התורה והחסידות שליט"א. בד בבד ניצב 'המבשר' בפרץ בפני רעות חולות של הכללה גורפת, הכתמה טועה ומטעה ואפליה דוחה כלפי הציבור החרדי".

"עתה הננו נדרשים שוב אל הדגל. וביתר שאת. נקרא לילד בשמו: יש לא מעטים שאינם מתייחסים ברצינות לחובת המסכה וכלל לא עוטים אותה על פניהם", ציין ליפקין וסנט גם באלו החובשים מסכות 'על הסנטר'. "יש המסתפקים בהנחתה חסרת הפשר ואפס התועלת על הסנטר. גם מקרב המקפידים לצאת לרחובה של עיר כשמסכה על פניהם, לא מעטים מסירים אותה ברגע שנכנסים לבית הכנסת, לאולם השמחות או לכל מקום התקהלות אחר. זאת בשעה שהסכנה גדולה יותר דווקא במקום הסגור ולא באוויר הפתוח".

"הגיע הזמן שנפנים: זוהי לא צפירה של יום הזיכרון שכשאנו מצויים בפרהסיה הנצפית להמון העם אנו מכבדים אותה בעמידה, מפאת חשש חילול השם – גם אם לנו יש דרכים אחרות וקדושות יותר לכבד את זכר הנספים. זוהי צפירת אזהרה – שנועדה להציל כל אחד ואחד מעמנו. כדי שלא יהיו פה ח"ו עוד נספים", חתם.

מודעת הקמפיין
מודעת הקמפייןצילום: דוברות