נתבע. אנדרו קואומו
נתבע. אנדרו קואומוReuters

איגוד מפעילי מחנות הקיץ החרדים בניו יורק הגיש תביעה נגד מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, בעקבות החלטתו לאסור את פתיחת מחנות הקיץ ברחבי המדינה.

כזכור, לראשונה מאז החלה תופעת ה'קעמפים' בהם רבבות תלמידים בארה"ב יוצאים לשהות של כחודשיים בהרי הקטלסקלס, נציב הבריאות של מדינת ניו יורק, ד"ר האוורד צוקר הודיע רשמית כי בעקבות הקורונה שעדיין משתוללת בארה"ב, השנה לא יתאפשר הדבר.

על פי התביעה, האיסור על קיום הקעמפים נוגד לחוק חופש הדת בארה"ב. זאת, מאחר שעיקר הקמת הקעמפים נועדה לטובת תלמידים חרדים שאינם יכולים ליהנות מהאטרקציות העומדות בפני תלמידי הציבור הכללי בארה"ב, ובכך מדובר באפלייה על רקע דתי דבר הנוגד לחוקה.

במקביל פרסמה אגודת ישראל באמריקה הודעה בה היא מביעה אכזבתה מהחלטת מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו והממשל שלו, על סגירת מחנות הקיץ בהם היו אמורים להשתתף עשרות אלפי ילדים. לצד החלטות שגויות נוספות הפוגעות לטענתה, בציבור החרדי ללא הצדקה.

בהודעה נאמר, "הידיעה, שהתפרסמה בהודעה רשמית של שר הבריאות הווארד צוקר, תפגע קשות בבריאותם הגופנית, החברתית-רגשית והפסיכולוגית של ילדים רבים, הסובלים מזה קרוב לשלושה חודשים מבידוד כפוי, בנוסף לפגיעה בחווייה הרוחנית-הדתית שמעניקים להם מחנות הקיץ".

"נקודה מדאיגה במיוחד הקשורה לכך היא העובדה, שההחלטה התקבלה דווקא על רקע צניחה במקרים חדשים של חולי קורונה מזה שישה שבועות רצופים. בנוסף לכך, מתוך קרוב ל-8 מיליון מקרים של אנשים שנדבקו בנגיף ברחבי העולם, מספרם של הילדים שנפגעו היה מועט, ומספר קטן עוד יותר מכך היו ילדים שקיבלו את המחלה בצורה קשה", הוסיפו באגודת ישראל.