"טהרן", סדרה חדשה של כאן 11, היא דרמת ביון ופעולה המתמקדת במתח שבין הזהות האישית לזהות הלאומית של הגיבורה הראשית.

הסדרה מגוללת את סיפורה של תמר ראביניאן, סוכנת מוסד צעירה, שנשלחת למשימה מסוכנת בטהרן, תחת זהות בדויה, כדי לסייע לתקיפה של חיל האוויר על מתקני הגרעין באיראן, בזכות כישורי הסייבר שלה. כשמתעוררות תקלות בלתי צפויות, תמר מוצאת את עצמה לבד בעיר העוינת, תחת מצוד המאיים על חייה.

במהלך שהותה באיראן, מגלה תמר על שורשיה האיראניים ובמקביל היא מתאהבת באקטיביסט מקומי ומוצאת את עצמה בקונפליקט ריגשי. כל זאת בזמן שהרשויות האיראניות הולכות ומהדקות את הטבעת סביבה וסביב עמיתיה מהמוסד.

בתפקיד הראשי ניב סולטן, כשלצידה לירז צ'רכי, המגלמת את דמותה של יעל קדוש, המנטורית והמפעילה של תמר, מנשה נוי שמגלם את דמותו של ראש המוסד מאיר גורב, ואסתי ירושלמי המגלמת את דמותה של ארזו, דודתה של תמר.

בסדרה מככבים שני שחקנים הוליוודיים בינלאומיים - שון טאוב ונאביד נגהאבן. טאוב ("איירון מן", "רודף העפיפונים", "הומלנד") מגלם את איש משמרות המהפכה 'פראז כמאלי'. נגהאבן (באבא ג'ון, "אלדין", "הומלנד") מגלם את דמותו של סוכן המוסד ממוצא איראני מוסלמי 'מסעוד טבריזי'.

בסדרה משתתפים שחקנים ושחקניות איראנים גולים מרחבי העולם, בין השאר מלוס אנג'לס, לונדון, פריז, ברלין ובריסל. את הסדרה יצרו משה זונדר, דנה עדן ומאור כהן, כתבו משה זונדר ועמרי שנהר וביים דני סירקין. מפיקים שותפים: ג'וליאן לרו ואלון ארניה.

עלילת הסדרה מתרחשת בטהרן וההפקה הצליחה, הודות לעיצוב אומנותי מוקפד ויצירתי, להעתיק את טהרן לאתונה, שם נערכו הצילומים. זוהי הפעם הראשונה שבה סדרת טלוויזיה מערבית עוסקת בעולם הצעירים המוסלמים החילונים מתנגדי משטר האייתולות החיים בטהרן ומציגה אותו באופן בלתי אמצעי. לכתיבת התסריט קדם תחקיר אינטנסיבי וארוך שלקחו בו חלק מומחים לאיראן מהאקדמיה, גולים איראנים, אנשי קהילת המודיעין הישראלי ויועצים שנכחו בסט במהלך כל ימי הצילום.

ענקית הפצת התכנים הטלוויזיוניים סיניפליקס (Cineflix Rights) הקנדית, הפיקה יחד עם כאן 11 את הסדרה ותפיץ אותה ברחבי העולם. סינפליקס היא המפיצה הגדולה ביותר בתחום התוכן הטלוויזיוני העצמאי בקנדה ולה שלוחות בניו יורק, מונטריאול, טורנוטו, דבלין ולונדון. החברה מספקת תכנים מובילים של מפיקים בינלאומיים ליותר מ-500 פלטפורמות ברחבי העולם.

"טהרן" תשודר ב-כאן 11 בימי שני בשעה 21:15