דגן עם ח"כ חיים כץ
דגן עם ח"כ חיים כץצילום: רועי חדי

המלחמה על הריבונות עוברת למרכז הליכוד. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נפגש עם יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, ועם מספר פעילי ליכוד בכירים בלשכתו.

במהלך הפגישה דנו השניים בהחלת הריבונות ובמפות המסתמנות: 19 ישובים מבודדים בלב מדינה פלסטינית, אתרים היסטוריים ואתרי קודש דוגמת קבר רחל ומערת המכפלה מחוץ למפת הריבונות וסיפוח סמלי וקטן בלבד בשלב זה.

"מרכז הליכוד בראשותי, התכנס וקיבל החלטה, פה אחד עם אלפי אנשים, על החלת הריבונות בכל שטחי ארץ ישראל", אמר בפגישה ח"כ כץ, "לא דובר על מובלעות. לא דובר על שטחים כאלו ואחרים. ארץ ישראל על כל יישוביה, צריכה לקבל את הריבונות להחיל את החוקים, להתחיל לבנות וליישב אותה כמה שיותר, ואם נצטרך לבוא ולשחזר את זה במרכז הליכוד אני מאמין שנעשה את זה. אני מקווה שלא נצטרך. מאז פירוק גוש קטיף אנחנו על אחת כמה וכמה בעד החלת הריבונות על כל שטחי ארץ ישראל. אנחנו נגד מובלעות. אנחנו נגד בידוד ישובים ואם צריך להיאבק - נאבק".

"נאמרו כאן דברים חשובים וברורים", אמר דגן, "הליכוד מחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו בברכת חזק ואמץ להביא את הריבונות בלי למצמץ ובאותה מידה הליכוד יודע שגם בגין יו"ר הליכוד וגם יו"ר מפלגת העבודה של מפא"י אשכול ובן גוריון, כשהחילו את הריבונות החילו בניגוד לעמדת האמריקאים.

''אז אם נתניהו יודע להביא את הריבונות בתמיכת האמריקאים יבורך. אבל המחיר של תמיכה אמריקנית לא שווה הפיכה של ישובים מבודדים עם פי ארבעה תושבים מגוש קטיף למובלעות. אנחנו עם גוש קטיף סיימנו. אנחנו רוצים התיישבות פורחת חזקה. לזה הליכוד נבחר. לא יהיו ישובים מבודדים ולא יהיה סיפוח סמלי וקטן", הבהיר ראש מועצת שומרון.