יפה כץ וביתה ליבה
יפה כץ וביתה ליבהצילום: ועד הרבנים

בשבוע שעבר ביתם הקטנה של משפחת כץ, ליבה, התאשפזה בטפול נמרץ. מבית החולים שיבא נמסר כי התינוקת ליבה כץ תעבור ניתוח לב משמעותי שיעזור לייצב את מצבה ויספק תמונת מצב ברורה יותר.

בשיחה שנערכה עם אביה, בן ציון כץ הסביר כי הצוות נמצא בחוסר וודאות לגבי מצבה המדויק של בתו עקב אי ספיקת הלב החמורה שהתגלתה לאחרונה.

"הספק הוא הכי קשה, המחשבות נעות באופן קיצוני מתקווה לייאוש, אנחנו לא יכולים לדעת כרגע האם ליבי תסבול מנכות קשה כמו שני אחיה הגדולים או תוכל לגדול רגיל" אמר בן ציון.

לעזרה למשפחה, הקליקו כאן>>>

משפחת כץ מתגוררת בירושלים ומונה שישה ילדים כשהקטנה בת חודשיים. שניים מתוכם רוזי (6) ולייזר (4) סובלים ממום גנטי נדיר שגורם להם לנכות קשה.

מצבם הרפואי מורכב, הם לא יכולים לדבר, לשמוע או ללכת וצריכים להתחבר למוניטור וחמצן בכל לילה. בכל בוקר, אחרי התארגנות מורכבת וארוכה יוצאים הילדים למוסדות לימוד. רוזי לומדת ב'אילנות וב'שלווה' ולייזר אחיה נשלח ל'משי'.

כיום, אחרי עשרה ניתוחים וטיפולים אינספור הם לומדים לחיות עם הכאב ולנסות להתקדם הלאה.

בנוסף לקושי העצום הכרוך בגידול הילדים מתמודדת המשפחה עם אתגר כלכלי כבד. העיסוק סביב הילדים מונע מההורים לפרנס את המשפחה ואין באפשרותם לממן שכר דירה.

לפני כשבוע חוותה המשפחה טראומה נוספת וקשה לעיכול: ליבה, התינוקת בת החודשיים הובהלה לבית החולים עם קריסת מערכות פתאומית.

התינוקת הגיעה לבית החולים שיבא עם אי ספיקת לב חמורה והחלה לעבור סדרת בדיקות מקיפות. הצוות הרפואי הביע חשש למום גנטי זהה לאחיה הגדולים וההורים הצעירים נשברו לגמרי. בשיחה שנערכה עם אב המשפחה מסר:

"יפה אשתי לא עוזבת את המיטה של ליבי בבית החולים, אני נשאר בבית, מנסה לארגן 5 ילדים לבד מתוכם שניים נכים שצריכים טיפול צמוד. זו התמודדות קשה מנשוא והדאגה לא נותנת לנו לנשום... אני מתחנן אליכם, אנא תעזרו לנו לעמוד על הרגליים ותפללו לרפואתה של "אהובה ליבא בת יפה מזל"

לעזרה הקליקו כאן>>>