אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

קבינט הקורונה התכנס היום (שני) לדיון בן שש שעות, במהלכו דנו ראשי הממשלה והשרים על הדרכים לבלימת התפרצות הקורונה בישראל.

הקבינט החליט להגביר את האכיפה של הנחיות הבריאות, וקבע כי קנס על אי חבישת מסכה יעלה מ-200 ל-500 שקלים.

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר בישיבת קבינט הקורונה כי קיים חשש שחידוש השימוש באמצעי השב"כ לאיתור חולי קורונה יביא לחשיפת היכולות של הכלי הטכנולוגי בו נעשה שימוש.

גורמים שהשתתפו בישיבת קבינט הקורונה אמרו לברק רביד מחדשות 13 כי השרים עמיר פרץ, יזהר שי ואבי ניסנקורן התנגדו לחידוש השימוש באמצעי השב"כ בעיתוי הנוכחי וציינו כי התחלואה לא הגיעה לנקודת קיצון שמחייבת זאת. הם ציינו שקידום החקיקה תחייב חשיפה של הכלי הטכנולוגי של השב"כ.

נתניהו מצידו הביע תמיכה בחידוש השימוש באמצעי השב"כ ואמר כי אינו סבור שהדבר יביא לחשיפת היכולת הטכנולוגית. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר שהוא חושש גם כן מחשיפת היכולת הטכנולוגית אך ציין כי הוא יתמוך בחידוש השימוש באמצעי השב"כ לאיתור חולי קורונה "בבוא העת".

במהלך ישיבת קבינט הקורונה הוחלט לא לחזור להפעיל את אמצעי השב"כ לאיתור חולי קורונה בשלב זה אלא להעביר את הדיון בנושא למליאת הממשלה ביום ראשון הקרוב ולא לקדם את החוק לכנסת עד אז.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הישיבה כי אם הציבור לא יישמע להנחיות משרד הבריאות, תיבחן החרפה של ההגבלות: "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה. נדון בהגברה דרמטית של האכיפה, זה כולל גם את הגדלת הקנסות, מינהלת אכיפה ריכוזית תחת המשרד לביטחון פנים ורתימת כל הכוחות למשימת הפיקוח והאכיפה.

''הדבר השני זה שימוש בכלים הדיגיטליים. אנחנו יודעים שהנושא הזה הוא בעייתי, אבל מנגד אנחנו יודעים גם שהוא תרם לנו רבות לריסון המגפה", כך נתניהו.