דגן עם ח"כ חיים כץ
דגן עם ח"כ חיים כץצילום: רועי חדי

הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל יעקב ברדוגו, התייחס היום (שני) לגיוס של מרכז הליכוד ויו"ר המרכז חיים כץ ע"י יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון - בעצמו אחד הפוקדים הגדולים בליכוד, למאבק הריבונות.

ברדוגו אמר שעדיין לא מדובר באיום, אבל בסיבה לדאגה לראש הממשלה. "אפשר לראות פה ציר שמתהווה בין יוסי דגן, גם הוא בכיר בהתיישבות, לבין חיים כץ לבין חברי כנסת לבין פעילים מרכזיים בתוך הליכוד כדי לייצר כוח נגדי שיוכל לעזור למתיישבים ביהודה ושומרון".

"אנחנו יודעים שגם בתוך ראשי היישובים יש חוסר הסכמה מוחלט - לדוגמה בין רביבי לבין יוסי דגן - ועל הציר הזה נבנים צירים אל תוך הליכוד. נתניהו צריך לשים לב לציר הזה שבין חיים כץ שנושא תפקיד מרכזי בליכוד ויש לו השפעה מאוד גדולה גם על מתפקדי הליכוד וגם על מרכז הליכוד, לבין אנשי ההתיישבות ובראשם יוסי דגן. מי שצריך לשים לב יותר ויותר אלו מרכיבי הקואליציה. הם פתאום מתחילים להבין, גנץ ואשכנזי, שגם לנתניהו יש את המחויבויות שלו מעבר למחויבות האישית".

"בתוך הליכוד מתחילים להישמע קולות הקוראים יותר ויותר לחשק את נתניהו או לייצר לנתניהו כר פעולה טוב יותר אל מול הקואליציה השמאלית. זו עדיין לא דרמה פוליטית אבל זו דרמה בהתהוות", הוסיף.

אתמול אמר יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ לדגן בשיחה סגורה איתו ועם בכירים בליכוד, בשיחה בלשכתו של דגן בנושא הריבונות, "מרכז הליכוד בראשותי, התכנס וקיבל החלטה, פה אחד עם אלפי אנשים, על החלת הריבונות בכל שטחי ארץ ישראל ואם צריך להיאבק - ניאבק".

הוא אמר את הדברים לאחר שדגן אמר לו, "המחיר של תמיכה אמריקנית לא שווה הפיכה של ישובים מבודדים עם פי 4 תושבים מגוש קטיף למובלעות. אנחנו עם גוש קטיף סיימנו. לא נקבל החלת ריבונות סמלית".