חצי מיליון ש"ח לנתניהו: עימות בכנסת

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שלישי) הענקת החזרי מס רטרואקטיביים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוועדה אישרה כי נתניהו יקבל החזר על מס ההכנסה שהוטל עליו עד 31 בדצמבר 2017, בשל הכנסה שנובעת מתשלומים הניתנים לו מתוקף תפקידו.

מדובר על מאות אלפי שקלים שיקבל נתניהו בגין הוצאות פרטיות של 11 שנים אחורה. על פי הנוסח הסופי שאושר, ״מס שהוטל על ראש ממשלה בשל הכנסות שניתנו לו מאוצר המדינה בקשר למילוי תפקידו כראש ממשלה יהיה על חשבון אוצר המדינה".

כאמור, ראש הממשלה יזדכה על "מס הכנסה שהוטל עליו בתקופה שמיום ה-1 בינואר 2009 עד יום 31 בדצמבר 2017 בשל הכנסה הנובעת מתשלומים, שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, יהיה על חשבון אוצר המדינה".

מאי גולן: נתניהו מרוויח 17 אלף ש''ח נטו

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אמר בדיון כי "יש כאן נושא חשוב - המעמד של ראש ממשלה במדינת ישראל. אם מחפשים להפוך אותו לנכה כלכלית או נרדף, ואם הוא צריך כל היום לטרוח ולעסוק בענייני כלכלה. זה יכול להיות כל אחד. יש תמימות דעים שלא יעלה על הדעת שראש ממשלה ישלם חצי מיליון שקל. רוצים לפגוע בו אישית".

ח''כ מיקי לוי מ"יש עתיד'' תקף את היעדרות חברי הכנסת של ''כחול לבן'' מדיון הוועדה: "מי שנותנת את חותמת הכשרות למהלך המושחת הזה היא מפלגת כחול לבן שלנציגיה אין אפילו אומץ להגיע לדיון. מבקש להוציא צו הבאה לבני גנץ וחברי כחול לבן להגיע לוועדה. אם גנץ מסכים לוותר על הכל יש להוריד את מהמסמך את המילה "חליפי", אם הוא לא מסכים- הוא משקר".

מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ הסביר לח''כים כי ''ההחלטה למסות את ראש הממשלה היא הייתה החלטה פרסונלית, בנימין נתניהו באופן ספציפי, כמו שאמרתי היא לא הייתה על אף ראש ממשלה אחר והיא גם לא תהיה על שום ראש ממשלה אחר בגלל החוק שנכנס ב-2018. אני חושב שאין לזה הצדקה ולא היינו רוצים להיות פה, אין לנו כוונה כזו. אין הצדקה לחייב באופן אישי את ראש הממשלה''.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תקף: "קיום הדיון הזה בעת הזה מבזה את הכנסת. מחאת עובדי הבמה, מחאת עובדים סוציאליזם ומאות אלפי מובטלים. אנחנו פוגעים באמון הציבור כשאנחנו עוסקים בזה כשעוד לא סיימנו את החוק של דחיית תשלום מס הכנסה לאזרחים".