הרמטכ"ל בבוחן רף פיקוד הצפון של גדוד ״עשת״

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר היום (שלישי) בפיקוד הצפון בגדוד ״עשת״, בליווי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומפקד עוצבת "עקבות הברזל״, אלוף-משנה דוד (דודו) סונגו.

בשיחה עם הלוחמים התייחס כוכבי להחמרת ההנחיות בעניין הקורונה בצה"ל, "החל מהבוקר צה"ל החמיר את כל ההנחיות שלו. אנחנו חייבים להישאר כשירים. אזרחים יכולים להיות בבית בבידוד, צה"ל לא יכול".

"ממה שאני רואה פה רמת הלחימה טובה והיא מכוונת באופן טבעי לזירת הלחימה המרכזית - בצפון חיזבאללה, וחמאס וגא"פ ברצועת עזה", ציין כוכבי.

לדבריו, "אתם יכולים למצוא את עצמכם בעוד כמה שבועות באיו"ש בגלל הפרות סדר וטרור. אתם צריכים להיות גמישים, תהיו מוכנים עם עצמכם, האירועים הקרובים יכולים להתפתח ללחימה בעזה. אתם צריכים למצות כל רגע של אימון וכל רגע של פנאי לתרגול, להכשרה וללימוד, כדי להיות הכי מוכנים".

כוכבי עודד את רוח הלוחמים ואמר, "אם יש דבר משמעותי ללוחמים שאיתו הם חוצים את הגבול זה תחושת מסוגלות וביטחון. כשאתה מתאמן פעם ועוד פעם, אתה מפתח תחושת מסוגלות, וגם אם אין לך את תרמיל העור הטוב ביותר, יש בתחושת המסוגלות עוצמה ואנרגיה שהיא חזקה מכל דבר אחר. אני אומר לכם פעם נוספת - ההתרשמות שלי היא התרשמות טובה, ואני מקווה מאוד שתמשיכו רק לתרגל ושלא תצטרכו לממש את מה שאתם טובים בו".