מאות בני אדם משתתפים הערב (שלישי) במפגן מחאה גדול ברחבת מוזיאון תל אביב בדרישה לעצור את הדיקטטורה השיפוטית של בג"ץ.

על פי המארגנים, בג"ץ שם עצמו כמחוקק עליון משל היה דיקטטור המנהל את מדינת ישראל ככל העולה על רוחו וזאת תוך ייתור תפקידם של נבחרי הציבור.

במהלך ההפגנה קראו המפגינים: "אין צדק בבג"ץ", "העם הוא הריבון", "רק העם- יחליט" וכן קראו לפיטוריה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

בין הנואמים שדיברו בהפגנה היו חברי כנסת עו"ד יורם שפטל וטלי גוטליב, יו"ר תנועת "אם תרצו מתן פלג, הרצל חג'אג' אביה של סגן שיר ז"ל חבר פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות, עטא פרחאת, גיא לוי, בצלאל יעקב, בוריס אפלצ'וק ועוד.

ח"כ מאי גולן (הליכוד) אמרה, "כל עוד אני נמצאת בכנסת לא אנוח ולא לדקה אחת עד שנסיר את הדיקטטורה המשפטית מעל הדמקורטיה הישראלית. אנחנו עדים לרמיסת הדמוקרטיה ועוד באמתלה של דאגה לדמוקרטיה. לא בחרנו בבג"ץ כדי שיגיד לנו איפה אנחנו יכולים לבחור בשטחי ארץ ישראל. בג"ץ לא יגיד לנו- הריבון- מה לעשות בארץ ישראל."

ח"כ לשעבר אסנת מארק (הליכוד) הצפויה להיכנס לכנסת ולכהן כחברה בוועדה למינוי שופטים אמרה כי, "אנחנו פה כי מערכת המשפט חשובה לנו, כי שלטון החוק הוא בנפשנו, מערכת המשפט צריכה שינוי.
התיקון במערכת המשפט מתחיל בבחירת השופטים. לכן אדאג שהועדה הזו תוציא תחת ידיה מינויים ראויים ומקצועיים שיחזירו את אמון הציבור במערכת המשפט."

ח"כ לשעבר אריאל קלנר שעתיד להיכנס בקרוב לכנסת עקב החוק הנורבגי אמר בהפגנה, "על מערכת המשפט לכרוע ברך על גניבת הדמוקרטיה ועל כל מה שעוללה לעם ישראל בניגוד לחוק - הפגיעה בהתיישבות, בצה"ל, בתושבי דרום תל אביב ובגיבוי לניסיון ההפיכה כנגד ראש הממשלה נתניהו.
בע"ה, בקרוב אחזור לכנסת ישראל. אני מתחייב במקום הזה בפניכם להמשיך את מאבק חיי למען מדינה יהודית ודמוקרטית. למען החירות ונגד העריצות".

עו"ד יורם שפטל אמר בהפגנה, "כיף לראות פה את דגלי כחול לבן ובמיוחד כאשר מתקיימות פה הפגנות של השמאל. די בכך כדי להראות את ההבדל ביננו לבינם. אנחנו חיים בדמוקרטיה אבל בפועל אנחנו לא קובעים כלום. הדיקטטורה של בג"ץ מטרתה לאיים פה על ניצחון הימין. כך בג"ץ הופך לגוף פוליטי בשדה המשפט. יש כאן מערכת שלמה של משולש שמעביר את השלטון מהכנסת והממשלה לדיקטטורים של בג"ץ. עם האוכל בא התיאבון".

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר, "במדינת ישראל התפתחה מערכת אנטי דמוקרטית מיסודה. ציר עוקף דמוקרטיה. זו לא סיסמה אלא עובדה. לא משנה מה יקבע נבחר הציבור המחוקק, משקלו הקובע- קרוב לאפס. במדינת ישראל פועלת מעל כולם ממשלת על ממש כמו באירן. זה הזמן לחקיקת חוק יסוד הפרדת רשויות, זה הזמן לאזן את זכות העמידה".

הרצל חג'אג' אביה של סגן שיר ז"ל וחבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמר: "במקום להעמיד את היועצים המשפטיים במקום ולהגיד שהעם הוא הריבון שרק העם מחליט-נציגי הציבור נכנעו. אני רואה מערכת משפט שלמה שעושים כל שביכולתו למנוע מלחמה נגד הטרור".

מחאה: רק העם יחליט - עוצרים את הדיקטטורה השיפוטית!צילום: יהונתן גוטליב / ערוץ 7