רגב ודגן במהלך הביקור. היום
רגב ודגן במהלך הביקור. היוםצילום: רועי חדי

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן מברך הערב (שלישי) על החלטת שרת התחבורה מירי רגב במהלך סיור עמו בשומרון להכפיל את הכביש המחבר בין המרכז לבקעה ולהפוך אותו לדו מסלולי.

על פי ההחלטה, שפורסמה בחדשות 13, הכביש יהפוך לכביש רוחב משמעותי החוצה את מדינת ישראל מים התיכון לירדן.

דגן ציין, "הפרוייקט הזה שהשרה בחרה הוא פרויקט דגל, פרוייקט היסטורי שישנה את המפה של מדינת ישראל, לא רק בשביל יהודה ושומרון, אלא לכל תושבי מדינת ישראל, ואגב גם לציבור הערבי ביו"ש. לאחר 72 שנים שהמדינה קיימת ו- 53 שנה מאז שוחרר האזור הזה, השומרון הופך למרכז הארץ לא רק גיאוגרפית אלא גם תחבורתית".

לדבריו, "יש לנו ייעוד משותף: להביא מליון אזרחים של מדינת ישראל ליו"ש, ההחלטה ההיסטורית של השרה תשנה את המפה ותביא מליון אזרחים לכאן. ותהפוך אותו למקום תיירותי פורח ומרכז הארץ. אני מחזק את ידי השרה רגב על הצעד ההיסטורי הזה, ועל שאר הדברים האדירים, שהיא עושה. אין ספק שזה אחד התיקונים של העוולות האזרחיות הגדולות ביותר".

הסיור התקיים היום יחד עם שרת התחבורה ח"כ מירי רגב, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן ובנוכחות אנשי המקצוע של המועצה האזורית שומרון ואנשי המקצוע של משרד התחבורה. הישיבה המרכזית בנוגע לתשתיות התחבורה בשומרון התקיימה בחוות גלעד