עונת הכדורסל תתבטל?
עונת הכדורסל תתבטל?צילום: רויטרס

בעוד פחות מחודש אמורות קבוצות ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA לשוב לכושר משחק מתוך מטרה לחדש את עונת 2019/20 ב-30 ביולי. לצערם של רבים מאוד, אוהדים, שחקנים, מאמנים ובעלים, נראה כי ככל שעוברים הימים הסיכוי לחידושה של העונה הולכים ונעלמים.

כזכור, קבוצות ה-NBA הצביעו על חזרת העונה והמשחק שהם כל כך אוהבים, גם אם זה יתקיים בהנחיות מגבילות, והצביעו על התאריך ה-30 ביולי למועד חזרת הליגה. גם המיקום בו יתקיימו כל המשחקים הרבים שנותרו נקבע בישיבה, כאשר האיסור על מעבר בין מדינות לאור נגיף הקורונה הביא את ראשי הליגה להציע את מתקני ה'דיסני וורלד' כמי שתארח את הטורניר כולו.

כעת, עם העליה במספר החולים והנדבקים בנגיף, מתעורר חשש אמיתי כי העונה כולה תתבטל.

בפלורידה, המדינה שאמורה לארח את הטורניר שנותר, נוצרה עליה חדה של מספר חולים ביום שישי האחרון, עם 19% מהפעם שעברה, מה שעלול להביא לביטול העונה כולה.

לא רק זאת אלא שבבדיקות לגילוי קורונה שערכו ב-NBA לקבוצות מסויימות, נמצא כי שניים משחקני פיניקס וארבעה מקבוצה נוספת יצאו גם הם חיוביים, ובקרב השחקנים מתחילים לחשוש מביטול העונה כולה.

בינתיים ב-NBA מסרבים להיכנע לנגיף ולוותר על התכנית לשוב ולהתחרות באופן ספורטיבי, ויחד עם ארגון השחקנים סיכמו על מתווה ביטוח חדש שיגבה את השחקנים למקרה שיסבלו מפציעות חמורות בטורניר באורלנדו או אף מהידבקות בקורונה שעלולה להשפיע על המשך הקריירות שלהם.