האדמו"ר מויז'ניץ
האדמו"ר מויז'ניץצילום: יחצ

נוכח העליה הגואה בתחלואה בריכוזים החרדיים, הטלת הסגר על העיר אלעד והדאגה מפני התדרדרות לסגר בערים נוספות, הגיע בליל אמש שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין למעונו של חבר נשיאות מועצת גדולי התורה האדמו"ר מויז'ניץ, בכדי לעדכן אותו על מצב התחלואה והתפשטות הנגיף ולבקש את סיועו בהשפעה על הציבור לשמירה והקפדה על ההנחיות.

האדמו"ר שאל על דבר נחיצות הסגר והביע חשש מפני ביטול תורה במוסדות החינוך. שר הבריאות השיב כי תלמודי התורה נכון לרגע זה פועלים כסדרם, ואם ההנחיות ישמרו ללא זלזול הרי שניתן יהיה גם להסיר את שאר המגבלות במהרה.

השר ציין כי מטרת הגעתו היא בכדי למנוע הגבלות בערים נוספות, והביע חשש מפני הגעה למצב זה.

שר הבריאות שהגיע מלווה ביו"ר הוועדה לפניות הציבור חה"כ יעקב טסלר הוסיף ואמר כי כיתת לימוד שיימצא בה חולה קורונה מאומת לא תסגר ליותר מיומיים במהלכם תתבצענה בדיקות מהירות לתלמידים.

האדמו"ר מויז'ניץ בירך את השר על פעילותו למען הציבור במאבק לעצירת הנגיף ואמר כי "מצווה וחובה להקפיד על כל הוראות משרד הבריאות, ובעיקר לחבוש מסכה, ומי שמזלזל בכך מסכן אחרים. אמרנו זאת מהרגע הראשון והתרענו שאין להקל ראש, ואין פשרות בכלל בשמירה על חיי אדם".

מוקדם יותר אתמול ביקר השר אדלשטיין במחסן ציוד של משרד הבריאות במתחם אקספו תל אביב. המספק מסכות N95, מסכות כירורגיות, סרבלי וחלוקי הגנה מנגיף הקורונה ובבית החולם "שיבא" בתל השומר.