אלון מורה
אלון מורהצילום: יחצ

ביישוב אלון מורה התקיים אמש (שלישי) מפגש תושבים לדיון, ניתוח והתכוננות לפעילות נגד תוכנית המאה.

"אלון מורה הוא סמל ההתיישבות בשומרון. היישוב הזה נשא על שכמו את הובלת ופריצת הדרך להתיישבות בהרי השומרון, והתמודד בגבורה לאורך עשרות שנים עם האתגרים המורכבים של בניית ארץ ישראל. ביישוב ישנה ישיבה גבוהה מצליחה ומשגשגת, נבנו בו שכונות נוספות וממנו יצאו גם מאחזים לגבעות שסביבו", אומרים בישוב.

אלון מורה הוא יישוב שאמור להישאר כ"מובלעת", וכבישי הגישה אליו מכיוון תל אביב, אריאל, ירושלים וגב ההר אמורים להימסר למדינה פלסטינית.

הגישה היחידה ליישוב אמורה לפנות לכיוון מזרח – לבקעת הירדן, וכל תנועה לירושלים או תל אביב עלולה להיות מסע של שעות רבות, עובדה העלולה לחרוץ את גורלו של היישוב וכל היישובים הנמצאים במעמד דומה.

בערב נשאו דברים - בני קצובר ממקימי ומובילי ההתיישבות בשומרון, סגן ראש המועצה דוידי בן ציון, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ובועז העצני מרכז ההסברה לאחמ"ים במועצה.

בועז העצני הגדיר את התכנית כ"מלכודת המאה" והזהיר כי מטרתה "לנקות" את כל הרי יהודה ושומרון מיהודים, גם אם לא נאמר כך במפורש. בני קצובר הדגיש "יש לדבר ברור: אין שום שיח שמותר על ארץ ישראל! אלון מורה הוא חוד החנית, וכך ימשיך להוביל את ההתנגדות לתכנית ההונאה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר באירוע: "מהחוזק של האנשים באלון מורה יוצאת הקריאה להתנגד בכל הכח לתכנית שפוגעת בארץ ישראל. גם אם מדובר על מדינה פלסטינית רק ב 70% מהשטח, זה 100% מדינה פלסטינית!".

במהלך הערב הועלו רעיונות שונים לפעולה, חולק שאלון לצוותי עבודה והוחל בהכנות למאבק בתכנית ובסכנותיה.