ח"כ מאיר כהן
ח"כ מאיר כהןצילום: Miriam Alster/FLASH90

העיתונאית אילנה דיין שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm וסיפרה בהרחבה על תחקיר שישודר מחר בתוכנית 'עובדה', על חבר הכנסת מאיר כהן.

"אנחנו חושפים עדויות שמגיעות אלינו לאורך כמה שנים בדבר הטרדות מיניות שהאיש הזה ביצע. מצד אחד האיש רב הקסם הכריזמטי הספיק להיות שר הרווחה, היה ראש עיר מצליח בדימונה, ומצד שני מה שגילינו.

''ברגע שמתחילות להגיע העדויות לשרית מגן מהמערכת, לא מדובר רק בשורה של אירועים מאוד מטרידים, אלא במנגנון של השתקה שהצליח הרבה מאוד שנים לשים את כל הסיפורים האלה בתיבה נעולה ולא נתן להם לצאת", סיפרה מגישת 'עובדה'.

דיין הוסיפה, "אנחנו מגלים את האופן שהמנגנון הזה עבד, ברגע ששרית מתחילה למשוך בקצה החוט הזה. הרבה מאוד אנשים שואלים אותי למה אתם משדרים את זה דווקא עכשיו, אני כן יכולה לומר שהחתיכות התחברו לפאזל שמאפשר לנו לספר את הסיפור המלא על האיש הזה".

בתשובה לשאלת יוכפז, האם יש מאחורי הפרסום הקשר פוליטי ענתה: "אין שום הקשר פוליטי, הסיבה שהתחקיר הבשיל עכשיו היא מרתקת, מאחורי הדימוי רב הקסם מסתתר משהו אחר, אפל מטריד, שכרון של כח מסוים".

אילנה דיין
אילנה דייןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת שידור התחקיר שיגר עורך דינו של כהן, בועז בן צור, מכתב איום למערכת "עובדה". במכתב טען בן צור: "פרסום הכתבה ברוח פנייתכם יפגע בשמו הטוב של מרשנו ויסב לו נזקים כבדים... הפצת טענות שווא, בפרט בתוכנית המפורסמת בפריים טיים ובהתחשב בחשיפה שעלולה להיות לטענות מופרכות אלה, תוסיף ותחמיר את הנזקים".