יעקב מרגי
יעקב מרגיצילום: ארן דולב

חברי כנסת מיהדות התורה וש"ס מותחים ביקורת על החלטת הממשלה להטיל סגר על אלעד ועל שכונות חרדיות בטבריה.

"אסור להפוך את החרדים כשעיר לתקשורת", אמר ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה). "הניסיון הוכיח כי לאחר פתיחת הסגר בבני ברק, סימנו כל בנין שיש בו ריבוי חולי קורונה והזהירו במודעות על כללי הבידוד והזהירות הנדרשים. החולים יצאו למלוניות וכך הופסקה שרשרת ההדבקה.

עוד הבהיר כי "יש לפתוח שוב את המלוניות שנסגרו ולפנות את החולים בהסכמה בלבד. זה יחסוך כסף רב לבתי החולים. זה מה שהפסיק בגל הראשון את גל ההדבקות בשכונות ה"אדומות" ורק זה יפסיק את הגל השני.

בראיון ל'קול ברמה' אמר כי ״זה עוול בולט כשזה מתבצע רק בשכונות חרדיות. אנחנו צריכים לעמוד על זה ולא להרשות לנצל את הקורונה למלחמה נגד הציבור החרדי בישראל. הסגרים לא מועילים כלום״.

גם חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס מתח ביקורת על ההחלטה ש'סימנה' חרדים. "אני רואה את נתוני התחלואה ורוצה לחשוב שדואגים לחרדים יותר מאשר לתושבי תל אביב ובאר שבע שהם עם נתוני תחלואה והדבקה גבוהים יותר", כתב מרגי שציין כי "אני לא רוצה לחשוב שקל יותר להטיל סגר על חרדים ומהשאר פוחדים".

בשונה מאייכלר, אמר מרגי כי "שלא תתבלבלו אני בעד לסגור אזורים מדבקים אבל בכל הארץ. גם על תל אביב באר שבע ובת ים נראה אותך, אני ממתין למחר".

גם היומונים החרדים גינו הבוקר בכותרתם הראשית את ההחלטה. עיתון 'המבשר' כינה את הסגר 'חרפה' וציטט גורמים באלעד ובטבריה המגנים את ההחלטה.

"אף אחד ממשרד הבריאות לא דרך באלעד מאז תחילת המשבר", צוטטו גורמים באלעד, "אין להם מושג בכלל כמה מתושבי אלעד בבידוד ואיפה התחוללו ההדבקות. את החקירות האפידמיולוגיות עשתה העיריה בכלל, והיא זאת שסיפקה למשרד הבריאות את המידע שיש לה".

לדבריהם, "משרד הבריאות מנותק ממה שקורה כאן, קבינט הקורונה לא יודע בכלל אם יש מוקדי הדבקה וכמה, הם לא התייעצו עם העיריה, לא דיברו עם גורמי המקצוע בעיר. זה פשוט שקוף שמדובר בהחלטה לא מקצועית".

גם עיתון 'המודיע' מחה על המהלך וכינה את הסגר על אלעד וטבריה "צעד תמוה".