לוח משחקי מכבי ביורוליג
לוח משחקי מכבי ביורוליגצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

זו הייתה אמורה להיות העונה של מכבי ת"א - אחרי שנכשלה בשנים האחרונות בזירה האירופית ולא הצליחה להיכנס למשחקי הפלייאוף מאז הונהגה השיטה החדשה ב-2016 לפיה כל הקבוצות משחקות במעין ליגה, השנה היא סוף סוף הצליחה לעשות זאת כשהבטיחה את מקומה בין 8 הגדולות באירופה.

כזכור, עונת 2019/20 ביורוליג הסתיימה כשמכבי תל אביב דורגה במקום החמישי בשוויון נקודות עם הרביעית בטבלה צסק"א מוסקבה.

אבל אז הגיע הנגיף המבהיל וקטע את רצף הניצחונות והחלומות של הצהובים מת"א לשוב לצמרת הכדורסל האירופית, עם ביטול עונת היורוליג ללא הכתרת אלופה.

אחרי שהודיעה על סיום העונה, היום (רביעי) הודיעה הנהלת היורוליג על תאריך פתיחת העונה הבאה, עונת 2020/21 כשזו תחל בראשון באוקטובר.

עם הודעתם על תאריך פתיחת העונה, פרסמו ביורוליג גם את לוח המשחקים לעונה הבאה.

על פי לוח המשחקים שפורסם, לאחר שנים רבות בהם קיבלה הגרלה קשה, מכבי ת"א תהנה בסיבוב הראשון מהגרלות ומשחקים קלים יותר כשיימנעו ממשחקי בית נגד רוב הקבוצות הבכירות למעט ה-26 בנובמבר אז תתארח בהיכל מילאנו עתירת התקציבים. משחק בית מול פנרבחצ'ה הטורקית שמאמנה הוותיק אוברדוביץ' עזב אותה אמש, צפוי גם הוא להיות הרבה יותר קל מהשנים עברו.

למעשה, כבר את פתיחת העונה זו תחל במשחק בית, לראשונה מאז 2014, כשתארח את אלבה ברלין הגרמנית ב-1 באוקטובר.

לאחר מכן תצא מכבי למשחק חוץ אצל צסק"א מוסקבה ותמשיך בסך הכל לשישה משחקי חוץ מתוך עשרת המשחקים הראשונים.

כמו בכל השנים האחרונות, גם הפעם תאלץ מכבי לשחק בשבת כשזו תשחק לא פחות מ-7 פעמים בימי שישי, ערב כניסת השבת, כשכל המשחקים הללו יתקיימו כמובן בחו"ל. סה"כ תשחק מכבי - 7 פעמים בימי שישי, 19 פעמים בימי חמישי, 6 פעמים בימי שלישי ו-3 פעמים בימי רביעי.

בכדי להצליח להיכנס לפלייאוף העליון בעונה הבאה בלי בעיה, יצטרכו הצהובים מת"א לעשות זאת כמה שיותר מוקדם במהלך העונה, שכן בשלבי ההכרעה של העונה יגיעו לארץ ריאל מדריד, אנאדולו אפס, צסק"א מוסקבה וברצלונה החזקות, זאת בנוסף לארבעה משחקי חוץ מתוך ששת המשחקים האחרונים בעונה הסדירה - האחרון שבהם נגד זניט סנט פטרסבורג ב-9 באפריל 2021. קל זה לא יהיה.