ערוץ הכנסת
ערוץ הכנסתצילום: ערוץ הכנסת

כחלק מפרשת הוידיאו המשתלח של עפר שלח ערוץ הכנסת מפטר את העורכת יהודית דמארי אגסי, כך דיווח בטוויטר העיתונאי אסף ליברמן.

"עילת הפיטורין שקרית ולא חשובה. מה שחשוב הוא שיהודית היא אחת העורכות הכי מקצועיות ומוכשרות שעבדתי איתן. מערכת שמוותרת עליה היא מערכת שירדה מהפסים", כתב ליברמן.

העיתונאי ירון אברהם כתב "ערוץ כנסת הודיע סופית לעובדת שיצאה דוברת אמת בפוליגרף וכל חטאה לטענתם שלא "הלשינה" על זהות המדליף - שהיא מפוטרת. מהמקפצה כבר אמרנו? איך הכנסת מאפשרת התעמרות כזאת במשכן? לא ייאמן".

העיתונאי ברק רביד מחדשות 13 צייץ "הפיטורין האלה הם בושה, איוולת וטירוף אבל גם הזדמנות גדולה לכל מערכת חדשות בישראל שמחפשת עורכת מחוננת שעכשיו פנויה. מי שיגייס את יהודית דמרי לשורותיו ירוויח בענק".

יו"ר תנועת "ישראל שלי" שרה העצני-כהן צייצה "שוחחתי עם העובדות שפוטרו מערוץ הכנסת. עם אחת יש גם חשד להטרדה מינית מילולית שלא טופלה כיאות לכאורה.

שתיהן מתארות מסכת של התעמרות מצד ההנהלה. אני אמנם לא מופיעה שם קבוע, אבל מוזמנת מדי פעם. אין בכוונתי להגיע יותר, עד שלא יערך בדק בית רציני. מצפה מהח"כים גם לעשות כך ולתת גב לעובדים".

תחילת הפרשה בראיון שנתן שלח לתוכנית "שחור לבן", שאותה מגישים משה גלסנר ואבי בלום. במהלך הראיון נשאל שלח בין היתר על הדיווחים בנוגע לחקירות הפרטיות שנערכו במפלגת כחול לבן. "הראיון הזה מבחינתי נגמר. אני לא צריך להכחיש את הדבר הזה", הטיח שלח במראיינים, "אני מציע לך, מכיוון שאנחנו בהקלטה, לעצור עכשיו ולמחוק את הדבר הזה מפני שהדבר הזה ייגמר בתביעה". שלח כינה את המראיינים "כלומניק" ו"חתיכת אפס", ויצא מהאולפן.

השניים החליטו לגנוז את הקטע הבעייתי אלא שהקטע לא נשאר בערוץ הכנסת - זמן לא רב לאחר מכן הוא הודלף לכתבים מחוץ לערוץ.

מנהלי הערוץ החליטו לברר במי מדובר ושלחו לפוליגרף את האנשים שהייתה להם נגיעה בחומרים - כ-13 עובדים. מתוכם, יצא הרוב המכריע דובר אמת ונגד מיעוט שנמצא כלא דובר אמת, החלו צעדי פיטורים.

"מתקשה עדיין להירגע מאירוע ערוץ הכנסת", צייץ עמית סגל. "כסף ציבורי של כולנו שימש לבדיקות פוליגרף לעיתונאים, כך לא נראה כלי תקשורת, כך נראית הטלת מורא".