ח"כ כהנא עם הרב קוק
ח"כ כהנא עם הרב קוקצילום: אריאל הלפר

ח"כ מתן כהנא מסיעת 'ימינה' הגיע עם צוות לשכתו לביקור בביתו של הפוסק הרב בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים.

השיחה נמשכה כ-45 דקות, כאשר כל הנוכחים עוטים על עצמם מסכות לשמירה מפני הקורונה, ועסקה בנושאי דת ומדינה ובסוגיית החלת הריבונות המצויה על סדר היום.

ח"כ כהנא הביע את הערכתו על קיום הפגישה בבית הרב. לדבריו, קיימת חשיבות עליונה לקשר ישיר של נציגי הציבור בכנסת ובממשלה עם גדולי התורה ומנהיגי הציבור.

בפולמוס המתמשך בין הציבור הדתי לאומי והחרדי סביב סוגיית הרבנות הראשית, הביע הרב קוק בפני כהנא עמדה ברורה לפיה יש לחזק את מעמד הרבנות הראשית אותה הקים דודו הגדול הראי"ה קוק זצ"ל בשיפור מערך הכשרות והנישואין ובהארת פנים לכל יהודי.

לשאלת כהנא, הביע הרב קוק תקווה כי את תפקידי הרבנות הראשית ימלאו אך ורק רבנים גדולי תורה כפי שהיה בעבר כחזונו של דודו הגדול.

כהנא הביע צער על הפילוג בין המגזרים בישראל בצל מערכות הבחירות הרבות שהתקיימו בשנה האחרונה לכנסת. "קראנו בפרשת השבוע את הפסוק 'ולא יהיה כקורח ועדתו'", אמר הרב קוק. "אמנם חלקי העם השונים בישראל לא חייבים להסכים, אדרבה, מגוון הדעות חשוב ומעשיר את כולם, אבל מהפסוק הנ"ל", חידש הרב, "אנו לומדים איסור תורה חד משמעי לעשות מחלוקת שמטרתה ניגוח ופילוג".

בפגישה נדונה גם סוגיית לומדי התורה בצל חוק הגיוס המתקרב. הרב והח"כ הסכימו כי יש לעשות הכל לשמר את מעמדם של תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים כדי שיוכלו לשקוד על התורה ללא הפרעות.

כהנא ערך השוואה בין הטייסת עליה הוא פיקד לתלמידים המצטיינים. לדבריו, "תהליך בחירת 12 טייסי הקרב מתוך עשרות אלפי חיילים בחיל האוויר, דומה לתהליך בעולם התורה. אנו זקוקים כאוויר לנשימה לתלמידי חכמים רבים, כי רק אחד מאלף יוצא להוראה".

הרב קוק, פוסק הלכה בעל שיעור קומה ובן משפחת הראי"ה קוק זצ"ל, נחשב לדמות בולטת בקרב רבני המגזר החרדי וזוכה להערכה רבה גם בקרב הציבור הציוני דתי.