תיעוד: כך נראה האזור המוגבל בטבריהדוברות המשטרה

גברים בגילי 18 עד 29 מובילים בפער ניכר את רשימת מקבלי הדו"חות בגין הפרת ההנחיות והצווים הקשורים לנגיף קורונה.

לפי הנתונים, שהובאו בעיתון ישראל היום, יותר גברים מנשים אינם עוטים מסיכות מגן, מפירים את חובת הבידוד ומסרבים להוראות השוטרים לפזר התקהלות אסורה. בפילוח לפי ערים עולה כי ירושלים מובילה עם מספר הדו"חות הגבוה ביותר ואחריה תל אביב. את הרשימה הבלתי מחמיאה של חמש הערים המובילות במתן דו"חות סוגרת אשקלון.

מניתוח הדו"חות שחולקו עד אתמול עולה כי הפער בין מספר הדו"חות שניתנו לגברים לעומת נשים הוא משמעותי. 89% מהאכיפה בוצעה נגד גברים לעומת 11% נגד נשים. כך, למשל, בגין אי־עטיית מסיכה - 85% מהדו"חות ניתנו לגברים, לעומת 15% לנשים. המגמה הזו חוזרת גם בשאר סוגי הדו"חות: בגין הפרת חובת בידוד - 87% מהדו"חות ניתנו לגברים, לעומת 13% לנשים. הפער הולך ומתרחב כשמדובר בסירוב להוראת שוטר לפיזור התקהלות אסורה - 96% מהדו"חות שנאכפו הם נגד גברים, לעומת 4% בלבד נגד נשים.

הסוגיה המשמעותית ביותר בתקנות כיום היא כמובן עטיית מסיכה. ב־27 באפריל נכנסה לתוקפה תקנה שלפיה אדם שנמצא במקום שאינו מקום מגוריו בלי לעטות מסיכת פה־אף ייקנס בסכום של 200 שקלים ללא התראה. בתחילת השבוע, לאור העלייה בתחלואה, הוחלט בקבינט הקורונה להעלות את גובה הקנס ל־500 שקלים, אך ההחלטה טרם נכנסה לתוקף.

גורמים במשטרה אומרים כי האכיפה היא כלי והיא אינה המטרה העיקרית של הארגון. לדבריהם:
"עדיף היה אם חלקים בציבור שאינם מקפידים למלא את ההנחיות היו מגלים משמעת עצמית ובכך חוסכים מהשוטרים לאכוף נגדם ולהטיל קנסות מיותרים".