בית המשפט העליון
בית המשפט העליוןצילום: Yossi Zamir/POOL

עריית אלעד הגישה עתירה דחופה לבג"ץ ובקשה לצו ביניים נגד החלטת קבינט הקורונה להטיל סגר על תושבי העיר.

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין משה ליפל וצבי זקס. בעתירה נטען כי הסגר גורם לפגיעה קשה בזכויותיהם הבסיסיות של התושבים.

במקביל שיגר ראש עירית אלעד ישראל פרוש הודעה לתושבי עירו, בה הוא מפרט את השתלשלות הדברים ואת התנהלות משרד הבריאות שפעל בניגוד להמלצות העיריה וגופי המקצוע כמו המשטרה ופיקוד העורף, כשהחליט להמליץ לקבינט הקורונה להטיל הסגר על אלעד.

"החל מיום שישי בו קיבלנו את ההודעה על כוונה להטיל סגר מלא על אלעד, פעלנו מול המשרד כדי למנוע את יישום ההחלטה, ולפחות להפחית את הקיצוניות שלה", סיפר.

בדבריו הסביר כי במספר תחומים אקוטיים הצליחה העיריה למנוע את יישום המגבלות, כמו שינוי ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית לחלוטין שהשתנתה, וכן המשכת הלימודים בכלל מוסדות החינוך עד גילאי תיכון.

כמו כן מתן אפשרות לעובדים ותלמידים להמשיך לנסוע אל מחוץ לעיר והותרת כל בתי העסק בעלי 'התו הסגול' פתוחים.

"על פי הנחיית משרד התחבורה, התחבורה הבין עירונית פועלת רק מתחנה אחת. ראינו את העומסים היום, ועתה אושר על ידי המשרד לפצל את האוטובוסים לשתי תחנות סמוכות ליציאה, על מנת להפחית עומסים ולשמור על בריאות התושבים".

בהמשך פירט ראש העיר כי "במהלך כל הפעילות והדיונים מול משרד הבריאות והמל"ל, הבהרנו שוב ושוב: התושבים בעיר משתפים פעולה באופן מלא, ומגלים אחריות ורצינות בשמירה על ההנחיות. לצדנו עמדו אנשי פיקוד העורף והמשטרה, שהעידו על ההקפדה של התושבים בעיר על כל ההנחיות. גם הם חשבו כי המגבלות מיותרות ולא מסייעות לעצירת הקורונה".

פרוש מוסיף כי "מתחילת הגל השני אנחנו דורשים ממשרד הבריאות לאשר פינוי משפחות חולים כי למדנו שזה הצעד שעוצר את המשך ההדבקות. אך לצערנו, עד לרגע זה הדבר לא מבוצע".

לסיכום, אמר ראש העיר כי "ההחלטה על המגבלות לא נעשתה בהתייעצות עם העיריה או גורמי המקצוע שפועלים פה כמו המשטרה ופיקוד העורף. לא נקבעו קריטריונים ברורים שלפיהם מוחלט על מגבלות על יישוב או אזור כזה או אחר. אנחנו פועלים מול משרד הבריאות כדי לקבל מהם הסבר חד וברור לפי מה נקבעה ההחלטה אמש, אולם לא קיבלנו שום הסבר ברור".

הוא הוסיף כי העיריה בוחנת פניה לבית המשפט נגד ההחלטה התמוהה והבלתי הגיונית על הטלת המגבלות.

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להביע את הערכתי לתושבים ששומרים על ההנחיות, ולמרות התחושה של חוסר הצדק כלפי העיר, ממשיכים לפעול באחריות ושומרים על הכללים", חתם את דבריו.