יוסי דגן
יוסי דגןצילום: שריה דיאמנט

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תוקף את הניסיונות מצד גורמים פוליטים בכירים לייצר "הפרד ומשול" בין ראשי הרשויות ביו"ש, ולגרום לכל אחד מהם "לרוץ כדי לקבל ריבונות על שטחו".

בכך מתייחס דגן לחשש בימים האחרונים משתי אפשרויות. האחת: השארת ישובים מבודדים והאפשרות השנייה: ריבונות "סמלית" על מספר איזורים וכל השאר "שלב ב' שמשמעותו "מסמוס הריבונות" וריבונות "ישראבלוף", כלשונו.

"לצערי אנחנו עדים בימים האחרונים לניסיונות תמוהים ומכוערים של גורמים פוליטיים לייצר הפרד ומשול ולגרום לכל ראש מועצה ביו"ש לרוץ כדי לקבל ריבונות על שטחו. אני מודיע כאן ועכשיו: הדבר הזה לא יצלח. לא נקבל ריבונות 'ישראבלוף'", הדגיש.

"אני חושש מאוד. אנחנו נמצאים בזמנים היסטוריים שבהם מנהיגים כמו רוה"מ נתניהו צריכים לקבל החלטות היסטוריות. אני חושש מהצגה, מריבונות סמלית, או לא פחות גרוע - ממפת ריבונות שיוצרת מפת נסיגה שמוציאה החוצה 19 ישובים, למעלה מ-20,000 תושבים, פי ארבעה מגוש קטיף, ובעצם ליצר התנתקות שניה. יש לנו ברית עם נתניהו, אני מצפה מנתניהו לשמור על הברית הזו", אמר.

"הקול של מפקדי השדה היה מושתק"

קיילין קונווי, היועצת הבכירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיעה הבוקר (חמישי) לכתבים כי הנשיא יישא בקרוב הצהרה משמעותית בנוגע להחלת הריבונות של ישראל "יש שיחות שמתנהלות בשלב זה, כמובן שהנשיא יישא הצהרה, הוא דיבר על זה בעבר, ואני אשאיר לו לתת לכם הצהרה משמעותית", אמרה קונווי.