יו"ר ועד אחיות בריאות הציבור, מוריה אשכנזי, הסבירה היום (חמישי) בשיחה עם סיוון כהן את תפקוד המערך האפדימיולוגי וציינה את המחסור העצום בכוח האדם.

אשכנזי סיפרה על תפקידה כאחות אפידמיולוגית, "אנחנו לא עושות את בדיקות הקורונה, אנחנו מקבלות את התוצאות של הבדיקות. קופות החולים בן אלה שצריכות לעשות את הבדיקות. אנחנו הראשונים שנפגשים עם החולה המאומת שאובחן, ואז אני כאחות אפידמיולגית, מתקשרת אליו מציגה את עצמי מסבירה לו מה מהות התפקיד ומהות החקירה. זו חקירה שהתפקיד שלה לאתר את כל המגעים שנחשפו לאותו חולה מאומת, כשאני שואלת אותו איפה היית היום ואתמול".

יו"ר הועד סיפרה על מספר האחיות בשגרה ועל הפעולות שנעשו מאז פרוץ מגפת הקורונה, "ההקצאה היא 27 אחיות אפידמיולוגיות. אבל מדובר כרגע במצב שונה לחלוטין, התפקיד של אותן אחיות אפידמיולוגיות הוא במצב רגיל שפתאום מתפרצת איזו שהיא מחלה אחרת ואז זה יותר פשוט, הפעם המציאות היא כזאת שאנחנו עוד מעט חצי שנה בעניין הזה ואנחנו לא עומדות בעומסים".

היא הוסיפה כי הנתון לפיו ישנן 200 אחיות אינו נכון, "על מנת לתת מענה בלשכה אחת שפתאום נוחתות בבוקר אחד 300 חקירות, המפקחת נדרשת להסיט אחיות מתוך טיפות חלב ומכל התפקידים האחרים ללשכה כדי לבצע את החקירות. והסיפור הזה על 200 אחיות אני לא יודעת מאיפה הוא צץ. זה משפט הזוי חד וחלק. לא היו 200 אחיות".