יהודה וקסמן בראיון לערוץ 7 במלאות 25 שנים לנפילת בנו

יהודה וקסמן, אביו של החייל נחשון וקסמן הי"ד שנחטף ונרצח על ידי מחבלים לפני 25 שנה, הלך היום (חמישי) לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

וקסמן הותיר אחריו את רעייתו אסתר, ששה ילדים ונכדים רבים. הלוויתו תיערך היום בשעה 19:00 בבית ההספדים קהילת ירושלים בהר המנוחות.

בני משפחתו של וקסמן, ילדיו ורעייתו, ביקשו למסור לציבור: "ברוך ה׳ אבינו נגאל מיסוריו, כאשר השירות הפליאטיבי בהדסה עשו ממש חסד של אמת, בעזרה בהקלה על הסבל ועל הכאבים ובזכותם הוא נפטר כשהוא לא סובל. זה הדבר שהיה עבורו ועבורנו הכי חשוב ומשמעותי. אנו מודים לצוות הסיעודי והרפואי על מסירות ועל עבודת קודש".

באזכרה שנערכה לבנו בחודש תשרי האחרון, במלאת 25 שנה לחטיפה ולרצח, הדגיש וקסמן את הצורך באחדות בעם ישראל.

"אנחנו נמצאים כל הזמן במלחמה, ואין לנו את הלוקסוס לחיות בפירוד כזה גדול. כולם צריכים לוותר כדי שנתאחד ונחזק את מקבלי ההחלטות", אמר וקסמן.

"יש לנו אויבים מסביב שמחוזקים יותר, יש היום טילים מכוונים אלינו ואיראן רוצה להשמיד אותנו. דווקא בזמן כזה יש פירוד? נחשון סימל את התמימות", הוסיף האב השכול.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפרד מיהודה וקסמן, "שמעתי בצער על פטירתו של יהודה וקסמן. אנו זוכרים היטב את פניו למודות הסבל של יהודה, שהופיעו על מרקע הטלוויזיה באותם ימים מורטי עצבים, בהם גורלו של נחשון היה לוט בערפל. אנו זוכרים גם כיצד היינו כולנו מאוחדים בחרדה לגורלו. היו אלה פנים של איש אמונה, איש שלום, חם ורגיש, אבל מעל לכל – אב שהקרקע נשמטה מתחת לרגליו".

"אנו זוכרים את גבורתם של חיילי ומפקדי היחידה שיצאו לשחרר את נחשון ז״ל ולא נשכח את גבורתו של סרן ניר פורז ז״ל, מלח הארץ, שנפל במהלך הפעולה הנועזת. יהיו לנו מילותיו של יהודה לצוואה וציווי שהוריש לנו בלכתו. להתעלות מעל המחלוקות, ולשוב לערכי הערבות ההדדית שעומדים בבסיס קיומנו כעם. יהי זכרו ברוך", דברי הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לוקסמן, "שמעתי בצער על פטירתו של יהודה וקסמן, אביו של החייל נחשון וקסמן ז״ל שנחטף ונרצח בידי מחבלים ב-1994. אחרי הרצח הנורא, יהודה בחר בחיים - חינך ולימד לערכים, לתורה ולאהבת העם והארץ. בשמי, בשם רעייתי שרה ובשם כל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים לאסתר ולבני משפחתו. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט, ספד גם הוא "אני כואב את פטירתו של יהודה וקסמן ז"ל, אביו של החייל נחשון וקסמן שנחטף ונרצח על ידי חמאס בשנת 94'. באזכרה האחרונה של בנו, נחשון, דיבר יהודה על הצורך באחדות בעם ישראל: אנחנו נמצאים כל הזמן במלחמה, ואין לנו את הלוקסוס לחיות בפירוד כזה גדול". משפחת וקסמן לימדה את כולנו שיעור חשוב באחדות ישראל. אני משתתף בצערה של אסתר רעייתו ובני המשפחה".