בבסיס חיל-האוויר בחצרים מתקיים הערב (חמישי) טקס סיום קורס טיס מספר 180, במהלכו הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס.

הטקס מתקיים בסימן 100 שנה להקמת 'כוחות המגן העברי' במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ''ל רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל-האוויר אלוף עמיקם נורקין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף בטקס כי ''בעוד רגעים אחדים יכריזו שרי הבריאות של מדינת איחוד האמירויות הערביות ומדינת ישראל על שיתוף פעולה במאבק בקורונה. שיתוף הפעולה הזה יהיה בתחומי המחקר והפיתוח והטכנולוגיה, בתחומים שישפרו את הביטחון הבריאותי באזור כולו. זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. זה יביא ברכה לרבים באזורנו.

''ככל שאנו חזקים יותר, ככל שאנו עוצמתיים יותר כך אנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו", אמר נתניהו.

ראש הממשלה סיפר בטקס "אנחנו פועלים כל הזמן נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה. פועלים נגד הניסיונות של אויבינו לפתח טילים מדוייקים. החשוב מכל: לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, העבירו בנאומו מסר מאיים לראשי החמאס ברצועת עזה. "לראשי החמאס, אני מציע לזכור שהם יהיו הראשונים לשלם על כל תוקפנות. צה"ל הוא הצבא החזק באזור, והמחיר על כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל יהיה כואב ועוצמתי. לא נאפשר לאיים על גבולות ישראל, ונדאג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, שיפר את היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו".

לבוגרי קורס הטיס אמר גנץ כי "במשך שלוש שנים עברתם את ההכשרה הקשה והממושכת, ומעתה אתם שליחים של מדינה שלמה, הנושאים בכנפיכם את עוצמתה. צאתכם לשלום אל השמיים, ושובכם בשלום אל הקרקע".

את קורס הטיס סיימו 40 חניכים, 37 גברים ושלוש נשים, אשר עמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת הכנפיים. הבוגרים עברו קורס מורכב שנמשך לאורך שלוש שנים, במהלכו הוכשרו להוות את חוד החנית המבצעית והאסטרטגית של צה"ל, והם אלו שיובילו את הפעילות המבצעית של חיל-האוויר בשנים הבאות.

צילום: דובר צה"ל

במהלך שלוש השנים התמקצעו הבוגרים בטיסה בכלי הטיס השונים, סיימו תואר אקדמי ואף הוסמכו להיות לוחמי חוד.

בצל נגיף הקורונה, טקס סיום קורס הטיס מתקיים השנה באופן מותאם ומצומצם, ללא קהל, בהשתתפות משפחות המסיימים בלבד ולפי הנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה, תוך היערכות והכנה מוקדמת ונקיטת כלל אמצעי הזהירות הנדרשים. בנוסף, יתקיים מופע אווירי מצומצם והטקס ישודר בשידור חי בפלטפורמות צה"ל וחיל-האוויר על מנת לאפשר לקרובי מסיימי הקורס לצפות מרחוק.