עומר אדם
עומר אדםצילום: David Cohen/Flash90

הזמר עומר אדם דורש משר הבריאות יולי אדלשטיין להתנצל על דברים שאמר עליו בישיבת הממשלה וכי אם לא יתנצל - הוא יתבע.

במכתב מציינים עורכי דינו של הזמר כי אדלשטיין אמר בישיבת הממשלה כי "כל עוד מותר לעומר אדם לעשות מסיבות והכול מתועד ולא מגיע אף שוטר - זה מעביר מסר בעייתי לציבור. שתתכבד המשטרה ותיתן זימון לחקירה לידוענים שמפרים את ההנחיות. אם עושים לכל מיני חבר'ה כמו עומר אדם הנחות ומותר להם לעשות את מה שהם עושים, איך אפשר להסביר לילדים בני 16 או חיילים לשמור על ההנחיות?".

עורכי דינו מדגישים כי אדם "לא ערך כל מסיבה ולא קיבל או ביקש לאי אלו הנחות הנוגעות לנהלי משרד הבריאות. ההפך הוא הנכון - מרשנו מקפיד למלא אחר הנחיות כל העת. אדם הקפיא וביטל את כל פעילותו העסקית במשך כל תקופת מצב החירום וממילא לא ביקש כל הקלות או הנחות. מרשנו הקפיד ועודנו מקפיד על הנחיות משרד הבריאות כאזרח שומר חוק במדינת ישראל. כל רמיזה או אמירה אחרת חוטאת למציאות ולאמת, וממילא מהווה הוצאה דיבתו של מרשנו".

אדם כותב במכתבו באמצעות נציגיו כי הוא דורש משר הבריאות לפרסם התנצלות פומבית ומיידית, שתצא באופן ישיר מלשכת כבוד השר. "עם כל הכבוד הראוי, כבוד השר אינו מורם מעם ומכאן כי הימנעותו מלעשות כן תיאלץ את מרשנו לפעול משפטית כנגד כבוד השר".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה "השר אדלשטיין קורא לכל אדם באשר הוא, ידוען, מיליארדר או אדם מן המניין לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. השר לא התייחס לאף אדם ספציפי בפורום פומבי ואין בכוונתו לעשות כן גם כעת. נשוב ונבקש מכל ידוען לתת דוגמה אישית, לסרב להגיע לאירועים בהם מפירים את ההנחיות ולהשתמש בכוחו הציבורי למען בריאות הציבור".‎

נציין כי הזמר לא יכול לתבוע את השר זאת בשל חסינות לה הוא זוכה מתוקף תפקידו, "חבר הכנסת לא ישא באחריות פלילית או אזרחית, ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית, בשל הצבעה, או בשל הבעת דעה בעל פה או בכתב, או בשל מעשה שעשה – בכנסת או מחוצה לה – אם היו ההצבעה, הבעת הדעה או המעשה במילוי תפקידו, או למען מילוי תפקידו, כחבר הכנסת", נאמר בחוק.