רמלה
רמלהצילום: משה שי, פלאש 90

מחר תובא לאישור סופי החלטת ועדת השמות בעיריית רמלה הקוראת לשנות את שמות הרחובות תכ"א ותכ"ב לשמות ערביים: אום כולתום ומוחמד עבד-והב.

מאז נודעה ההחלטה סוערות הרוחות בעיר ותושבים רבים קובלים על ההחלטה התקדימית והשנויה במחלוקת, אשר נתמכת על ידי ראש העיר מיכאל וידל, שנבחר לראשות העיר בתמיכתן של הרשימות הערביות ברמלה ועתה, כך טוענים התושבים, "משלם להם על חשבון אופייה היהודי של העיר".

חבר מועצת העיר , הראל שהם, המוביל את הקו התקיף כנגד ההחלטה התבטא בחריפות כנגד השינוי ואמר כי "זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו שהנהלת העיר לדורותיה התנגדה לה במשך שנים אבל בקדנציה הנוכחית - התחושה היא שהכל מותר והעיר כבר לא שייכת לתושביה אלא לראשיה".

עוד מוסיף שהם ומסביר על חומרת ההחלטה "מדובר בזמרים שלצד כישרונם המוזיקלי, מעולם לא הסתירו את שינאתם לישראל כש'להרוג את היהודים', 'אקח רובה ואשחרר את פלסטין' - הם רק חלק ממילות שיריהם".

שהם מספר כי השכונה המיועדת אינה שכונה ערבית. גרים בה תושבים יהודים רבים ופועלים בה בתי כנסת ומוסדות חינוך יהודיים. לדבריו, אחד מהם הוא בית הכנסת שהוא הקים בעצמו.

"מידי שנה מצטרפות עוד ועוד משפחות יהודיות לשכונה, כחלק מהמאמץ שלנו להחזיר את השכונה לימי גדולתה ועכשיו, אני חושש שהשינוי יסיג את הישגנו אחורה וישדר לתושבים היהודים שהעירייה ויתרה על השכונה", מוסיף שהם.

שהם מספר שבעבר ניסו לשנות את שמות הרחובות בשכונה וראש העיר הקודם התנגד לכך בחריפות ומנע את הדבר.

מבירור נוסף שערך חבר המועצה עם תושבי הרחובות עולה כי השם "תכא" הינו שם היסטורי והרחוב נקרא כיום לוחמי הגטאות - עובדה שמגדילה עוד יותר את זעם התושבים.