ניו יורק
ניו יורקצילום: REUTERS/Andrew Kelly

בית המשפט בניו יורק הוציא ביום שישי האחרון צו מניעה האוסר על מושל ניו יורק להגביל את צרכי הדת במסגרת ההתמודדות עם בלימת התפשטות נגיף הקורונה. זאת, לאחר שתחומים אחרים כבר הותרו.

ארגונים יהודיים וארגונים דתיים אחרים הגישו תביעה לבית המשפט לאחר שהרשויות התירו לפתוח את בתי הכנסת ב-25% בלבד מהקיבולת שלהם, בעוד שלמסעדות חנויות ומרכזים מסחריים כבר התירו לפתוח ב-50% מהקיבולת שלהם.

את העתירה הגישה אגודת ישראל בארה"ב וארגונים נוספים אחרים שקבלו על האפליה הדתית הניבטת מההחלטה.

כאמור, בית המשפט קיבל את העתירה והוציא צו מניעה למושל קומו לעיריית ניו יורק ולמשרד הבריאות, ומתח ביקורת על שיקול הדעת המוטעה שגרם להחלטה.

בשבוע שעבר אגודת ישראל בארה"ב מתחה ביקורת חריפה על החלטות אותן כינתה "החלטות שגויות שהתקבלו במסגרת מתן ההקלות".

"כוחה של הממשלה נוצל גם כחרב המונפת נגד הדת, במקום להיות מגן, כפי שהתכוונו לכך אבותיה המייסדים של האומה האמריקאית.

"לדוגמא, כל מנייני התפילות בעיר ניו יורק עדיין מוגבלים בקפדנות ל־ 10 איש לבנין. הגבלה זו נשארה בתוקף, ללא כל קשר לגודל הבנין, מספר הקומות בבנין, הקפדה על ציוד הגנה אישי או שמירה על ריחוק חברתי. כמו־כן, אין כל הקלות נוספות לגבי תפילות המתקיימות במקומות פתוחים.

"לעומת זאת, אין כל הגבלה על מספר המשתתפים המותר במרוצי סוסים, עד ל־ 50% מקיבולת החדר המרבית. בדומה לכך, אימונים בענפי הספורט המקצועי מותרים ברחבי המדינה, כאשר התפוסה היא מתחת ל־ 50% של הקיבולת המרבית, ללא כל תקרה מספרית שרירותית".