עימות בפתח ישיבת הממשלה בין נתניהו לגנץרוני כנפו, וואלה!News

עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ סביב המעצר בהפגנה בירושלים.

"בעיניי זו זכות קדושה, אני משוכנע שכל מי שיושב סביב השולחן הזה מאמין שזכות ההפגנה היא זכות גדולה, צריך להמשיך לקיים אותה. צר לי שחלק מהאנשים מצאו לתקוף את המשטרה כי זה לא נוח להם מכאן או לא נוח להם משם", אמר גנץ.

"אנחנו צריכים לאפשר את חופש ההפגנה באשר הוא, אנחנו כמובן חייבים לאפשר להם להמשיך את ההפגנה מצד אחד ואת הגיבוי למשטרת ישראל ושלטון החוק מצד שני", הוסיף גנץ.

נתניהו הגיב לדברים ואמר, "חופש ההפגנה הוא דבר שאפשרנו בהסגר ברגעים הקשים. הטענות שאנו רוצים להגביל את ההפגנות זה אבסורד.

"אני לא מתערב בהחלטות של המשטרה, אני חושב שכאזרחים צריך לעשות מה שהם אומרים. הגינוי למפירי חוק, למפירי הפגנות, צריך להיות שוויוני בכל צדי המפה הפוליטית".

הצהרות נתניהו וגנץ בפתח ישיבת הממשלהרוני כנפו, וואלה!News

מוקדם יותר התייחס ממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן למעצרו של אמיר השכל ומסר: "תפקידה של המשטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. המשטרה תפיק לקחים מאירוע זה כפי שעשתה בעבר. יחד עם זאת, אין תחליף לשיקול דעת מפקדים".

אתמול שחרר בית משפט השלום בירושלים ללא תנאים מגבילים את תת-אלוף במיל' אמיר השכל, שנעצר ביום שישי בהפגנה מחוץ למעון ראש הממשלה, וכן שני עצורים נוספים מההפגנה. זאת, בניגוד לבקשת המשטרה להרחיקם ל-15 ימים מירושלים ולהפקיד ערבות.

שר המשפטים אבי ניסיקורן ביקר את המשטרה: ״חופש הביטוי והזכות להפגין הן אבני יסוד בדמוקרטיה שאין לערער עליהן אלא במקרי קיצון. על המשטרה להפיק ממנה לקחים בנוגע לכל הפגנה עתידית״.