פיצה בתוספת בשר
פיצה בתוספת בשרצילום: iStock

שגיאה חמורה התגלתה בסוף השבוע באתר האינטרנט של ארגון 'צהר', המפעיל את מערך הכשרות 'צהר פיקוח מזון'.

ברשימת המסעדות הכשרות שבאתר הופיע בין היתר שמה של מסעדת 'ג'ויס' הפועלת במושב ביצרון, זאת למרות שהמסעדה אינה עומדת תחת פיקוח הארגון ומגישה לסועדים גם מאכלים לא כשרים כדוגמת פיצה בתוספת מיני בשרים.

על פי הדיווח באתר 'כיכר השבת', שמה של המסעדה הופיע באתר עד אמש (מוצ"ש), זאת למרות שהפיקוח שמעניק הארגון מוגבל רק לקונדיטוריה החלבית השייכת למסעדה.

יש לציין כי מסעדת 'ג'ויס' לא ניסתה להציג עצמה ככשרה בפני הלקוחות המגיעים לסעוד במקום, וכי הטעות הוגבלה רק לאתר האינטרנט של גוף הפיקוח על הכשרות הפועל במסגרת 'צוהר'.

לאחר פרסום השגיאה הובהר הרישום באתר האינטרנט של הארגון, ונוספה הערה בולטת לפיה פיקוח הכשרות על 'ג'ויס' מוגבל ל"קונדיטוריה בלבד. ללא המסעדה".

מארגון 'צהר' נמסר בתגובה: "כשרות צהר מעניקה שירותי השגחה לקונדיטוריית ג'ויס בלבד, הדבר מצוין גם על תעודת הכשרות המוצגת בחנות הקונדיטוריה ומופרדת לחלוטין ממסעדת ג'ויס. כשרות צהר גאה לאפשר לעסקים בתחום המזון להגיש ללקוחותיהם מזון כשר בפיקוח הדוק וללא פשרות ומזמינים בעלי עסקים נוספים המעוניינים לעבור להגיש מזון כשר להצטרף לתנועה שהחלה לפני כשנתיים להגדיל כשרות בישראל".

הרישום המתוקן
הרישום המתוקןצילום מסך מהאתר