מדריכת זהות מעבירה שיעור
מדריכת זהות מעבירה שיעורמרכז זהות ערד

כיתה ח', תלמידה חדשה, ילדה נורמטיבית, נעמדה באמצע שיעור ופרצה בבכי.

מול מדריכי "אל עמי" מטעם ארגון זהות היא סיפרה במילים מגומגמות למחנכת ולחבריה לכיתה כי עברה שיימינג, חרם ואף שקלה להתאבד.

ידוע כבר כי הרשתות החברתיות הן קרקע פוריה לפגיעה בילדים באמצעות מבוגרים וילדים אחרים. הדבר קורה כי לעיתים רבות ההורים לא מודעים למה שילדיהם עושים שם ובעצם אין שם את המבוגר האחראי שיוודא כי המרחב הזה מוגן.

נתנאל, מדריך "אל עמי", עמותה הפועלת מטעם ארגון "זהות" בבתי ספר ממלכתיים ברחבי הארץ סיפר: "העברנו בכיתה ח' בבית ספר במרכז הארץ מערך שכלל מספר שיעורים בנושא "מילה טובה" שבהם אנחנו מתעמקים יחד עם הילדים על הערך של המילים ועל ההשפעה שהן יכולות ליצור. בשיעור שנערך ספציפית בנושא החרם, כשפנינו אל התלמידים כדי לשמוע מה יש להם לומר, תלמידה אחת נעמדה, פרצה בבכי וסיפרה שעברה לבית הספר הנוכחי לאחר שנה קשה שבה עברה שיימינג וחרם מחבריה לכיתה הקודמת.

היא סיפרה לכיתה כי שקלה להתאבד ורק המחשבה על אמא שלה מנעה ממנה לעשות זאת. זו הייתה הפעם הראשונה שהחברים שלה ומחנכת הכיתה שמעו זאת. הסיפור שלה נגע בכל אחד מאיתנו וצרב אותנו. פתח את התלמידים לראות את המצוקה של החברים שלהם ולהיזהר מהכוח של מה שהם אומרים ועושים".

רוני קריגר מנכ"ל אל עמי אמר: "החותם שהתוכנית הזו מותירה על התלמידים הוא מאוד גדול. מאחר ואנחנו מתמקדים בכל הזוויות של נושא מסויים ומאפשרים לתלמידים לחשוף ולהיפתח לכולם, לספר על מה שעובר עליהם ולהשמיע את הקול שלהם. מדריכי אל עמי מצליחים לגעת ברגישות בחייהם של התלמידים".

מנכ"ל זהות, ישראל בן פזי סיפר: "אנו שומעים לא מעט סיפורים כאלו ממדריכי זהות מכל המרכזים שלנו. היכולת לזהות את השטח, להעביר את התוכן בצורה שתיגע בתלמידים, לייצר שינויים ולהציף ערכים, נושאים ואתגרים בקרב התלמידים היא נקודת העומק של "זהות". היא מה שמייחדת את הפעילות ומהווה את לב ליבו של מה שאנחנו עושים. אנחנו מייצרים אווירה של גובה העיניים כך נוצרת תחושת ביטחון והתלמידים יודעים כי הם יכולים לשתף, ללמוד ואף לקבל כלים שיעזרו להם בהמשך החיים".

שיעור זהות
שיעור זהותמרכז זהות ערד