"הולכים על הראש של העיר שלנו. לא סופרים אותנו"ערוץ כנסת

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, השתתף הבוקר (ראשון) בישיבת וועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת ותקף בחריפות את דרך קבלת ההחלטות בנוגע להטלת סגר על ערים.

פרוש סיפר כי גם בגל הקודם היתה כוונה להטיל סגר על העיר אך הוא הצליח למנוע זאת, "בפעם הקודמת ראיתי שהולכים על הראש של העיר שלנו, אז הלכתי לתקשורת וניסיתי לעשות משהו והצלחנו ולא סגרו את העיר שלנו ראינו את הסבל שהעיר בני ברק עברה"

הפעם לדבריו מקבלי ההחלטות לא התחשבו, "הפעם זה עבד טוב יותר, שאלתי את המשטרה האם זה קג"ב או חוזרים לתקופת סטאלין".

פרוש סיפר לחברי הוועדה על שיחה שהייתה לו עם שר הבריאות, "אני מקבל טלפון ביום שישי ושר הבריאות מודיע לי 'סוגרים לך את העיר', אמרתי אני מעדיף ואני רוצה לעבוד מקצועי רק תן לי קריטריונים, תסביר לי מה יקרה בעקבות הסגירה. יש לנו עיר של 50 אלף תושבים 63 אחוז הם עד גיל 18. איך אתם הולכים להתמודד עם הדבר הזה? האם המלוניות פתוחות כבר? אז היו לנו 30 חולים ואמרתי לו תן לי להוציא אותם למלונית ובזה נגמור את הסיפור, אמרו לי 'אנחנו מטפלים בזה'. עברו חמישה ימים ואז אני מקבל טלפון ואומרים לי לצערי הולכים לסגור את העיר שלכם'".

לנוכח זאת תהה ראש העיר כיצד יתכן שלמרות שהאזרחים מצייתים להנחיות, והמשטרה אוכפת את החוק עדיין אלעד תהיה בעוצר. "אני שואל את שר הבריאות, למה אתה סוגר את העיר מה התועלת? אם תראה לי תועלת אני איתך. הוא אומר לי, 'אני איתך. אני לצערי לא מנהל את המדינה אני לא יודע לייצר את המלוניות אבל סגר צריך לעשות'. אני אומר לו אבל מה הסגר יעשה? יש לי 35 אלף ילדים בעיר".

"איזה סגר? עם מי התייעצת? דיברות עם ראשי העיר? דיברת עם היקל"ר? דיברת עם הצבא והמשטרה?", תהה פרוש ותקף, "העיקר שמת עוד סגר על עוד עיר. לקחת עיר סוציו אקונומי 2 שמתמודדת עם עצמה ובקושי מרימה את עצמה מעל המים ובמקום להגיע ולשאול אם עובדים או לא עובדים, מגיעים ושמים את הכאפה על הראש שלה, לא סופרים אותנו לפני שמקבלים החלטות. אוי לאותה בושה שאנחנו בכזאת מדינה".