נוסעים לחו"ל בתקופת קורנה
נוסעים לחו"ל בתקופת קורנהSHUTTERSTOCK

לאט לאט מתחדשות הטיסות הבינלאומיות. הרשויות הישראליות אמנם מגלות משנה זהירות וההחלטה על פתיחת השמיים מתעכבת, אך יש להניח שלקראת סוף הקיץ נראה צעדים של חזרה לשגרה גם בגזרה זו.

אבל הגישה שלנו בכל הקשור לאופי הנסיעה צריכה להשתנות, לא רק בהיבט של הבחירה ביעד, אלא גם באופן שבו אנחנו ננקוט במשנה זהירות בכל הקשור לבריאות שלנו. לשם כך, חשוב להתעכב על החשיבות בבחירת ביטוח נסיעות לחו"ל.

הביטוח עושה את ההבדל

כשמשבר הקורונה פרץ ואזורים שלמים בעולם הושמו תחת סגר, הרבה מאוד ישראלים מצאו את עצמם 'תקועים' בצד הלא נכון של הגלובוס. לעיתים במקומות כמו צפון איטליה או ארצות הברית, אחדים אפילו לקו בקורונה ונאלצו לפנות לטיפול רפואי, והיו שלמדו על בשרם את החשיבות בביטוח נסיעות איכותי שמעניק כיסוי רפואי מלא.

אנשים רבים, שלא נותנים על כך את הדעת ולא תמיד קוראים את האותיות הקטנות, בטוחים שאם הם עשו ביטוח נסיעות הם מכוסים לחלוטין מהבחינה של ההוצאות הרפואיות, למרבה הצער זה לא תמיד כך.

תפיסה רווחת היא שכל ביטוח רפואי מכסה הוצאות אשפוז שגרתיות ורק במקרה של פרוצדורה כירורגית יוצאת דופן עלולות להתגלות בעיות. זה לא בהכרח עובד כך. רוב הפוליסות מחזיקות בתקרה לסכום הביטוח ויש מקומות שהתקרה הזו לא מספיקה למקרה של אשפוז ממושך. פגשנו את זה בימי הקורונה. למשל, יום אשפוז עבור ישראלי שחלה בקורונה בארצות הברית יכול להגיע ל הוצאה של אלפי דולרים. בגין הקורונה היו כאלה שמצאו את עצמם מאושפזים 60 יום ויותר ובסוף התקופה חשבון בית החולים הגיע לסכום עתק שעבר את התקרה של חברת הביטוח.

לכן, ההמלצה היא לבחור פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שתיתן גבול אחריות גבוה ככל שניתן כמו למשל הפוליסה Smart Travel מבית הפניקס. בפניקס מציעים כיסוי ללא הגבלת סכום (unlimited) למבוטח בכל גיל לפי תנאי החיתום.

מי שמבוטח בפוליסה כזו, יכול להיות שקט גם אם, חלילה, ימצא את עצמו נדרש לאשפוז ארוך בבית חולים אמריקאי.

אפליקציה שהיא חידוש עולמי

אם כבר הזכרנו את Smart Travel של הפניקס, כדאי לציין מאפיין משמעותי נוסף שמקבל חשיבות גדולה יותר בעידן הפוסט קורונה. Smart Travel מציידת את מבוטחיה באפליקציה ייחודית. למעשה, למיטב ידיעתנו מדובר בחידוש עולמי. מה שמיוחד באפליקציה הזו, שכל מטייל שמבוטח בפוליסה יכול להפעיל אותה מהנייד, זו העובדה שהיא חוסכת לו את כל ההתעסקות עם מוקד הביטוח. האפליקציה מאתרת עבורו את הרופא או המרכז הרפואי הכי מתאים בסביבה; קובעת עבורו את התור ואפילו מסדירה עבורו את התשלום.

בתקופת הקורונה, בה שינויים באופי פעולת מרכזי בריאות וזמינות רופאים עלולים להתרחש על בסיס יומי, אפליקציה חכמה שמסונכרנת עם מרכזים רפואים בכל העולם חוסכת זמן (שבאירועים רפואיים קשה לכמת את משמעותו) והרבה בירוקרטיה, וכמובן חוסכת מהמבוטח את ההתחשבנות העתידית ואת הצורך להוציא כסף מהכיס.

האפליקציה גם מאפשרת לכם להתייעץ און ליין עם רופא בישראל לפי הצורך ובזמינות של 24/7.

משתלם מהרבה בחינות

חשוב לציין שלמרות הכיסוי והאפליקציה המהפכנית, בדיקות השוואתיות שנערכו לאחרונה מגלות שמבחינת העלות Smart Travel לא נמנית על פוליסות הנסיעות היקרות. להפך, חלק מההרחבות המשמעותיות, כמו למשל הכיסוי הרפואי הבלתי מוגבל, ניתנות ללא עלות וכלולות כבר בפוליסה הבסיסית.