זוכי חידון התנ"ך בגוש עציון
זוכי חידון התנ"ך בגוש עציוןצילום: יואב שלוסברג- מנכ"ל חברת החידון והחוויה

חידון תנ"ך ומורשת גוש עציון התקיים היום (ראשון) זו השנה השנייה ברציפות, וזאת על אף המורכבות ובצל הגבלות הקורונה.

את החידון, שנערך באולם הספורט של גוש עציון, בהתאם להנחיות, הנחה ד"ר אבשלום קור, המנחה הקבוע של חידוני התנ"ך העולמי, והשתתפו בו תלמידי ותלמידות מרחבי מוסדות החינוך של הגוש. כ-30 מתמודדים נטלו חלק באירוע שהועבר בשידור ישיר בזום.

מעבר לשאלות בתנ"ך עסק החידון במורשת של האזור במטרה לצייד את ילדי הגוש בערכים ובחיבור נוסף אל חבלי מולדת ואל הסיפור של תקומת המדינה והשיבה לגוש עציון.

בסופה של התחרות ניצח איתן גלידאי תלמיד אורות עציון, סגניו הם יונתן כהנא אף הוא תלמיד בי"ס אורות עציון ואייל שבות מבי"ס "ראשית" שהגיע למקום השלישי.

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון שבא לברך ולחוד שאלה למתמודדים, אמר: "ימים אלו הם ימי החלת הריבונות על חבלי ארצנו. הריבונות היא קודם כל ולפני הכל הסרת סימני השאלה על העתיד של עם ישראל באזור. הסיבה היחידה שהגענו עד הלום וסימני השאלה עדיין מרחפים על השייכות של יהודה ושומרון היא ניתוק מהשורשים".

"חידון התנ"ך והמורשת - הוא אחד הכלים שלנו להבטיח שהדור הבא יהיה דור בטוח בעצמו ובתפקידו במשימת ישוב הארץ וחיבור לארץ. חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו. זכינו גם שיואב שלוסברג מחבר ומפיק חידוני התנ"ך הוא תושב גוש עציון וחתן תנ"ך בעצמו- שיזם והפיק גם את החידון הזה", הוסיף נאמן.