אפשר גם לשחק מתמטיקה
אפשר גם לשחק מתמטיקהצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

לפני הבחינה

1. חשוב לוודא שהציוד הנדרש לבחינה נמצא כבר בתיק: כלי כתיבה, עט ועיפרון, מחק, מחוגה, סרגל ומחשבון, בקבוק מים וחטיף אנרגיה ובגדים נוחים (במידת הצורך - סוודר לסובלים מהקור של המזגן).

2. בערב הבחינה - רצוי לנסות ולהסיח את הדעת – ללכת לחוף הים עם חברים/ לראות סרט טוב וכדומה. וכמובן – לישון טוב! ב-12 השעות שלפני המבחן לא תוסיפו ידע ועדיף לנצל אותם להכנה מנטלית ופיזית.

3. בבוקר הבחינה חשוב להקפיד על ארוחת בוקר טובה. לא כבדה מידי אך מזינה, לפני הבחינה ניתן לאכול משהו קל, כדי לקבל עוד מנת אנרגיה.

4. הגיעו לבית הספר לפחות חצי שעה לפני הבחינה.

בזמן הבחינה

5. עם קבלת הבחינה, רצוי לא להתחיל לענות מיד על השאלות. כדאי לנשום עמוק, להרגע, ורק אז להתחיל לקרוא את הטופס בעיון.

6. הקפידו על הבנת הנקרא. זה התנאי להצלחה בשאלות המילוליות. חשוב שתבינו את השאלה ותוודאו כי לא הפסדתם אף נתון. מומלץ שתקראו כל שאלה יותר מפעם אחת, וחשוב שתקראו את התרגיל עד הסוף כדי שיהיה ברור לכם מה רוצים מיכם בתרגיל, ורק אז תכננו לעצמכם את שלבי הפיתרון המסתמן.

7. שאלות בטוחות - התחילו תמיד לענות על שאלות שאתם בטוחים בהן, כדי שתצברו יותר נקודות זכות במבחן. במידה ונתקעתם בשאלה – עיברו לשאלה הבאה, ואם יוותר לכם זמן חיזרו לשאלה בה נתקעתם.

8. הקפידו על כתיבה מתמטית נכונה. אל תשכחו לכתוב נימוקים והסברים לפי הצורך, אל תשכחו להוסיף את יחידות המידע הנדרשות בתשובה (ליטר, קמ"ש וכו..)

9. בדיקה עצמית – לפני סוף הבחינה (כ-20 דקות לפני הסיום), בצעו בדיקה לתשובות שלכם, קיראו שוב את השאלה, וודאו שכתבתם את כל הנדרש ולא השמטתם פרטים חיוניים. זה גם הזמן להדגיש את התשובה הסופית.

הכותב הוא מורה למתמטיקה וסגן מנהל בתיכון אמי"ת בבאר שבע

ד"ר גדי דייצ'מן
ד"ר גדי דייצ'מןצילום: באדיבות המצולם