אפרים הולצברג
אפרים הולצברגצילום: חזקי ברוך

בימים האחרונים ניכרת תכונה ולעתים אף התנכלות ליהודים בירושלים, על רקע מצעד הלהט"ב.

אחד האנשים שהתבקש להפקיד את נשקו הוא אפרים הולצברג, מותיקי תושבי הרובע היהודי.

"הגיעו לביתי שלושה שוטרים נחמדים וביקשו שאני אפקיד את הנשק לשלושה ימים וזה מה שעשיתי. לפני מספר שנים באו אלי כמה בלשים כשהייתי בתפילה. הם לקחו לי את הנשק לכמה ימים והייתי במעצר בית והיו שומרים חמושים מתחת לבית", מספר הולצברג לערוץ 7.

לדבריו, "אנשים ירדו קצת מהפסים ואנחנו צריכים להבין שירושלים היא עיר הקודש ושאנחנו עלולים לאבד אותה אם לא נמחה על כבודה. השקט היחסי הוא כל כך חמור. נלחמנו כל כך הרבה על ירושלים עד שחזרנו אליה ואני רואה יהודים שכל כך מוסרים את נפשם על תפילה בכותל. אנחנו חייבים לפחות למחות כשמחללים את עיר הקודש. זה לא תל אביב, זה לא סן פרנסיסקו זו ירושלים".

הולצברג מוחה על עצם האפשרות לאפשר מצעד להט"ב. "זה יום מאוד עצוב. אני כל כך מזועזע מהמצעד הזה, עם דגלים בירושלים. עוד לפני הפן הדתי, בעולם יש קורונה, מגיפה עולמית. רבבות מתים באירופה ובארץ יש מיליון מובטלים בלי פרנסה. ואז באים לחגוג כאן. על מה? זה להרגיז את הקב"ה בבית שלו".

"לראש העיר משה ליאון אמרתי, כשאתה שותק ששמים דגלים גם ליד בתי כנסת, השלב הבא זה יהיה שהם יעשו מצעד בינלאומי בירושלים. זה משחק באש. צריך למחות בעדינות, לא באלימות. יש כאן חובת מחאה", הוא מסכם.