יועז הנדל משוחח עם נערים דתיים בעצרת
יועז הנדל משוחח עם נערים דתיים בעצרתצילום: יהונתן ולצר/TPS

שר התקשורת יועץ הנדל (דרך ארץ) השתתף בעצרת הלהט"ב שהתקיימה הערב (ראשון) בגן העצמאות בירושלים.

הנדל שוחח בין היתר עם חברי קהילת הלהט"ב מהציונות הדתית ופגש את אביה של שירה בנקי ז''ל, הנערה בת ה-15 שנרצחה במצעד הלהט"ב בשנת 2015 בירושלים.

בעצרת בגן העצמאות השתתפו שרים וחברי כנסת נוספים, בהם שר המדע יזהר שי, שרת הגמלאים מירב כהן ושר המשפטים אבי ניסנקורן שאמר כי "מאבק הקהילה הלהט"בית הוא מהחשובים והמוצדקים. זה מאבק מהותי על שוויון, חירות, סובלנות וקבלה וזה במקרים רבים מאבק על החיים ממש. הישגים לקהילה הגאה הם הישגים לחברה הישראלית כולה. מפלגת כחול לבן ומשרד המשפטים בראשותי מחוייבים למשימה הזו באופן מוחלט''.

בעצרת הלהט"ב השתתפו מאות בני אדם והיא התקיימה תחת אבטחה כבדה של המשטרה. בעקבות ביטול המצעדים המסורתיים, קהילת הלהט"ב קיימה עצרות דומות גם בתל אביב, חיפה ובאר שבע תחת הכותרת "המהפכה לא הושלמה".

דוב מורל באירוע הלהט"ב עם מסר לציבור הדתי

17 פעילי ארגון להב"ה עוכבו במהלך על ידי המשטרה, בדרכם למחאה נגד עצרת הלהט"ב בירושלים.

יותר מ-1,200 שוטרים ולוחמי מג"ב נפרסו מסביב לגן העצמאות. הוקמו מגדלי תצפית שבהם הוצבו שוטרים כדי להבטיח את שלום החוגגים.

בעקבות מגפת הקורונה, הכניסה למתחם העצרת בירושלים הוגבלה ל-1,250 בני אדם.

המשטרה נערכת לעצרת הגאווה בירושליםדוברות המשטרה

מוקדם יותר היום שוחרר ללא תנאים משה בן זיקרי, פעיל ארגון להב"ה שנעצר בחשד שתכנן להפר את הסדר בעצרת הלהט"ב בירושלים. בית המשפט קבע כי "אין תשתית ראייתית לביצוע עבירה".

בן זיקרי אמר לכאן חדשות "אני לא מתכנן שום מחאה. התכוונתי להגיע לאירוע משפחתי היום, והם החליטו שהם קוראים מחשבות".

בן זיקרי נעצר לפנות בוקר על ידי בלשי המשטרה שהגיע לביתו בעיר חריש, ועצרו אותו מעצר מנע בשל העובדה שהוא נוהג למחות כל שנה נגד מצעד הלהט"ב, כאשר לעתים הוא מתחפש לבן הקהילה הלהט"בית, מצליח להגיע לבמה וצועק.