ידידיה אפשטיין אזוק בתחנת המשטרה
ידידיה אפשטיין אזוק בתחנת המשטרהצילום: צילום מסך

ידידיה אפשטיין, הנער החרדי בן ה-14 שדבר מעצרו במשטרה נחשף לראשונה במוצאי שבת בערוץ 7, סיפר הבוקר (שני) לניב רסקין ב'חדשות הבוקר' על התנהלותם הקשה של השוטרים כלפיו במהלך הלילה כולו.

ידידיה היה בעיצומו של סיבוב שערי העיר העתיקה כפי שהוא נוהג לעשות מדי מוצאי שבת. בשלב מסוים הלו עימותים בין המשטרה לערביי המקום שזרקו אבנים מהגגות. "המשטרה פינתה אותנו באלימות. ניסינו לדבר עם הקצין אבל הוא לא הקשיב. ישבנו על הרצפה. הוא הכריז על התקהלות בלתי חוקית. התרחקנו במרחק של שני מטרים", הוא מספר.

עוד מספר ידידיה כיצד הושלך על ידי שוטרים וקצין מג"ב. בהמשך הורה קצין לעכב אותו. הוא נסחב על ידי השוטרים כשק תפוחי אדמה תוך ששוטרת מג"ב תופסת בידיו למרות שביקש ממנה לא לגעת בו שכן הוא שומר נגיעה. מכשיר הטלפון שלו נלקח והוא הועבר לתחנת המשטרה.

במהלך הלילה כולו נותר ידידיה על ספסל עץ כשהוא אזוק בידיו וברגליו. זאת לאחר שנחקר. בהמשך, מספר ידידיה, נכנס מג"בניק איתו לחדר השירותים, נעל את הדלת ואיים עליו, "חשבתי שהוא רוצה לרצוח אותי", הוא אומר. "הוא אמר שאם אבכה אסבול יותר".

ידידיה מספר כי ביקש לדבר עם הוריו אך הדבר נאסר עליו. כשביקש עורך דין נאמר לו אחרי החקירה שיוכל לדבר עם עורך דין. הוא נאזק אחרי החקירה "כשכבר הייתי עייף", כלשונו.

בהמשך הדברים מספר ידידיה על השפלות שעבר בתחנת המשטרה מצידם של השוטרים, על מזון שקיבל מבלי להתייחס לרמת הכשרות לה הוא רגיל. "הם אמרו לי שזה מה שאני אוכל".

אחיו של ידידיה, שמואל, מספר כי המשפחה לא ידעה היכן ידידיה ורק בשעות הבוקר קיבלה את הצילום בו הוא נראה אזוק, וזאת לאחר שחיפשו אותו בבתי החולים בדאגה לשלומו.

"מה הייתם עושים אם זה היה הילד שלכם?", שואל ידידיה.

יצוין כי ידידיה שוחרר תחת מגבלות. במשטרה מגיבים: "בניגוד מוחלט לנטען, החשוד נעצר לאחר שהפר את הסדר הציבורי, התייעץ עם עורך דין בטרם החקירה, קיבל ארוחת בוקר ואביו עודכן בהתאם. בית המשפט החליט לשחררו בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת".