לא ייעצר. דונלד טראמפ
לא ייעצר. דונלד טראמפצילום: רויטרס

איראן מוציאה צו מעצר נגד נשיא ארה"ב ודורשת מהאינטרפול לסייע לה במעצרו והבאתו למשפט, באשמת רציחתו של הגנרל קאסם סולימאני בינואר השנה.

סוכנות הידיעות האיראנית ISNA ציטטה את התובע הכללי בטהראן, עלי אלקאסימר, שאמר היום (שני) כי "איראן מאשימה את טראמפ, יחד עם יותר מ-30 בני אדם אחרים, במעורבות בפיגוע שהתבצע בתאריך 3 בינואר בו נהרג הגנרל קאסם סולימאני. הם עומדים בפני אישומי רצח וטרור".

אלקאסימר לא נקב בשמות מבוקשים נוספים מלבד טראמפ, אך הדגיש כי "איראן תמשיך לרדוף את הנשיא האמריקאי גם לאחר סיום כהונתו כנשיא ארה"ב".

אלקאסימר צוטט גם כאומר שאיראן ביקשה מהאינטרפול להנפיק "הודעה אדומה" בנוגע לטראמפ ומבוקשים הנוספים. "הודעה אדומה" נחשבת להתראה הגבוהה ביותר שמוציא האינטרפול, בתביעה לחשוף את מיקומו ולעצור את האדם המבוקש.

כאשר מונפקת "הודעה אדומה", הרשויות המקומיות מתבקשות לבצע את המעצרים הנדרשים מצד המדינה שביקשה זאת. האינטרפול אינו יכול להכריח מדינות לעצור או להסגיר חשודים, אך יכול להטיל סנקציות על מנהיגי ממשלה ולהגביל את נסיעות החשודים.

לאחר קבלת בקשה למעצר או "הודעה אדומה", וועדת האינטרפול מתכנסת ודנה האם לשתף את המידע עם המדינות החברות שלה או לא. ההערכה היא כי האינטרפול לא תיענה לבקשת איראן לעצור את הנשיא טראמפ מאחר ובפעילות שלה "אסורה כל התערבות או פעילות בעלת אופי פוליטי".