שחקני סכנין (ארכיון)
שחקני סכנין (ארכיון)צילום: פלאש 90

עם 18 ניצחונות, 10 תוצאות תיקו, 8 הפסדים ו-64 נקודות, בני סכנין חוזרת לליגת העל בכדורגל לאחר עונה אחת.

אחרי שמכבי פתח תקווה כבר הבטיחה את העפלתה לליגה הבכירה לאחר עונה אחת, עם תיקו 1:1 מול הפועל קטמון, הערב (שני) עשתה זאת גם בני סכנין, גם כן במשחק מול הפועל קטמון שהסתיים גם הוא בתוצאת תיקו - תיקו 0:0.

העפלתה של סכנין לליגת העל בתוך עונה אחת מעלה תהיות רבות, שכן חודשיים אחרי שירדה אל הליגה השניה, הליגה הלאומית, ב-24 ביולי 2019, הודיעה ההתאחדות לכדורגל כי סכנין תרד אל ליגה א' לאחר שלא העמידה את התקציב הראוי בכדי לשחק בליגה השניה ולאחר שלא נענתה לבקשות החוזרות ונשנות לעשות כך.

מאז לא פורסם כי סכנין אכן העמידה את התקציב הראוי, מה עוד שבמכתב כתבו ראשי ההתאחדות אז כי סכנין נהגה בצורה לא נאותה ולא מקובלת כשגם בקשת הארכת מועד לטובת גיוס תקציב ראוי, הוגש באיחור ושלא בתום לב.

"לאור העובדה שהקבוצה לא עמדה בדרישות הרשות והעבירה רק ביום שלישי 23.7.2019 בקשה להארכת מועד ובהתאם לאמור בתקנון הרשות לבקרת תקציבים, הגיעה המליאה למסקנה כי אין לאשר את תקציב הקבוצה לעונת המשחקים 2019/20 ולאור האמור, הקבוצה ירדה לליגה א'", נכתב בהודעת ההתאחדות. פחות משנה אחרי, סכנין שבה לליגה הבכירה - העדפה מתקנת או העלמת עין לכאורה?

בסכנין כמובן בחרו לחגוג את ההעפלה חזרה אל הליגה הבכירה לאחר שנה, בניסיון להצית מהומה, כשיו"ר המועדון אבו יונס אמר בראיון לטלוויזיה לאחר משחק ההעפלה שהתקיים באצטדיון טדי שבבירה מול הפועל קטמון הירושלמית: "מפה אני מעביר מסר לבית"ר ירושלים - חבר'ה תחכו לנו פה, אנחנו מגיעים כבר".

גם ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת שלא פעם מחה על מקרי גזענות ושיסוי החברה הישראלית, לא ויתר על האפשרות "לנקום" ועקץ את היריבה הבית"רית כשאמר: "כמה סמלי שהעליה הייתה כאן בטדי".

יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון ברך על הבטחת עלייתה של בני סכנין היום חזרה לליגת העל כשאמר: "אני מבקש לברך את קבוצת בני סכנין על חזרתם המהירה לליגת העל. סכנין משמשת גאווה ומייצגת חשובה של המגזר הערבי בישראל".

"זו הזדמנות נהדרת לברך גם את מכבי פ"ת וגם את בני סכנין על נחישות, רצון והתמדה ושיתוף מוגבר של שחקני בית צעירים ישראלים. בהצלחה לשני המועדונים בעונה הבאה".

גם יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון ברך את סכנין על העפלתה חזרה לליגה הבכירה לאחר שנה, כשאמר: "ברכות לבני סכנין על חזרתה למקומה הטבעי בליגת העל. הכדורגל הישראלי ייהנה שוב ביציעים ועל כר הדשא מהמגוון הנפלא שמרכיב את החברה הישראלית. סכנין, חברה קבועה בליגת העל, השכילה להתאושש מירידה כואבת ובזכות חזרת המשחקים עלתה באופן הספורטיבי ביותר לליגה הבכירה".