יעל מבורך
יעל מבורךצילום: לע''מ

השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן (כחול לבן) הודיעה הבוקר (שלישי) על כוונתה למנות את יעל מבורך לתפקיד מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי וגמלאים, בכפוף לאישור נציבות המדינה ולאישור הממשלה.

מבורך משמשת כיום כנציגת ישראל בדירקטוריון הבנק האירופאי לשיקום ופיתוח (EBRD) בלונדון ולפני כן מילאה שורה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר, כאשר בתפקידה האחרון כיהנה כסגנית הממונה לתחום המאקרו.

במסגרת תפקידה כנציגת ישראל בבנק האירופי, פעלה מבורך לקידום פיתוח כלכלי של מדינות מתפתחות באירופה ובמזרח התיכון. כמו כן, יזמה מבורך הקמת קרן קלינטק משותפת למשרדי הכלכלה והגנת הסביבה בישראל והבנק: Israel EBRD Green Fund.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, מסרה: "יעל מבורך היא אשת מקצוע מנוסה ומוערכת עם הבנה עמוקה של המגזר הציבורי. ניצבת בפנינו משימה אדירה לספק מענה מהיר ויעיל לאוכלוסיות מוחלשות על רקע משבר הקורונה ומעבר לכך עלינו לזהות את מנועי הצמיחה שיסייעו לאוכלוסיות אלו לצאת מהמשבר הזה ולעמוד מחדש על הרגליים.

''מדובר באתגר ניהולי-מנהיגותי ממדרגה ראשונה ואני מאמינה ביכולת של יעל, עם הניסיון הרב שצברה בהובלת מדיניות כלכלית חברתית ברמה הלאומית, לעמוד בו", הוסיפה כהן.

יעל מבורך מסרה: "אני שמחה מאוד להצטרף כמנכ"ל המשרד לשוויון חברתי וגמלאים בהובלת השרה מירב כהן. אפעל, בשיתוף פעולה עם השרה, לשפר את מצבה של האוכלוסייה המבוגרת של ישראל, לקדם את פיתוחם הכלכלי והחברתי של ערביי ישראל וכן לקדם את השוויון המגדרי. כיום, בעת משבר הקורונה, עלינו לפעול לחיזוק החוסן החברתי של ישראל בידיים שלובות. המשרד לשוויון חברתי וגמלאים הוא בעל תפקיד מרכזי בעשייה זו".