בני גנץ
בני גנץצילום: רויטרס

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שלישי) לביקורת שנמתחת נגדו בשמאל, ואמר כי הוא לא מתחרט על ההחלטה להקים ממשלת אחדות.

"אני מבין את הכעס. אני פוגש את האנשים, חשוף וקשוב לביקורת. אני יכול להרגיש את האכזבה. אבל צריך להסתכל למציאות בעיניים לעשות מה שנכון", אמר גנץ בראיון לאתר ynet.

"ניסינו שהממשלה תהיה מינימלית, אבל הליכוד פעם ראשונה אחרי עשור נאלץ להיפרד מנכסים", סיפר. ''בסופו של דבר הממשלה גדלה במספר השרים אבל לא גדלה במספר המוסדות. זו הוצאה משמעותית שאני לא מזלזל בה. ממשלת אחדות עולה יותר אבל היא שווה הרבה יותר והיכולת של הממשלה לתפקד במציאות כזו אני מציע לא לזלזל בה".

גנץ נשאל האם במשבר הקורונה צריך להתעסק בהחלת ריבונות והשיב ''זו בהחלט נקודה מאוד משמעותית שמלווה אותנו. אני סבור שתוכנית טראמפ היא המסגרת המדינית ביטחונית הנכונה שצריך לקדם במדינת ישראל. צריך לעשות את זה נכון בהבאת כמה שיותר שותפים לדיון הזה ממדינות האזור בגיבוי בינלאומי. לעשות כל מאמץ לקשור אותם ורק אז להמשיך. ואני חושב שטרם מוצו כל האמצעים להבאת השחקנים. אני אמרתי שהאחד ביולי לא תאריך קדוש".

שר הביטחון התייחס לאמירתו של נתניהו ולפיה החלת הריבונות לא תלויה בכחול לבן, "קבענו קריטריונים בהסכם. קבענו תהליך של דיון בקבינט ובממשלה ואחר כך נתניהו רשאי להמשיך כמו שהוא חושב. הוא יכול לעבור את כל התהליך לעשות את כל השיקולים ולהתקדם. הממשלה תצטרך לקבל החלטה והוא יצטרך להחליט איפה הוא עומד עם העניין הזה. אם מחר בבוקר יש החלת ריבונות וההסכם מאפשר, אני אצטרך לכבד את ההסכם".

גנץ הדגיש: "מיליון מובטלים לא יודעים על מה אנחנו מדברים עכשיו. 96% מוטרדים ממה הם עושים מחר בבוקר".