אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ילדי היקר, היום תקבל תעודת סוף שנה. בטח תשווה ציונים עם חלק מהילדים בהסעה. אולי אפילו תתבאס שחלק מהם קיבלו יותר פעמים "מצוין" ממך.

אבל אני רוצה להגיד לך משהו ילד אהוב. בטח שמת לב שבתעודה שלך יש שני חלקים- חלק התנהגותי וחלק מקצועי.

אתה יודע למה?

כי כדי לחצוב בסלע- אתה יכול להצטיין בפיזיקה. או להתמיד. כי הטיפה לא חוצבת בסלע מכוח עצמתה, אלא מכוח התמדתה.

כשתסיים את בית הספר ותביט אחורה, תופתע לגלות שאתה זוכר יותר טוב את המשפט שאמר לך המורה שהאמין בך, ופחות את הנוסחה למציאת הנעלם במשוואה. למרות שהמשפט של המורה נאמר פעם אחת, ועל הנוסחה חזרת עשרות פעמים.

וכשהצלצול האחרון ידעך, אתה תבין שבית הספר הוא בעצם "ארוחת טעימות" מכל המקצועות וזה לגמרי בסדר שחלק מהם לא אהבת ולא הצטיינת בהם.

בסוף, אתה תבחר את הטעם שהכי אהבת מכולם, ותשקיע בו את כל מה שיש לך. ויש לך הרבה. רק שהפעם זה יהיה מתוך בחירה ואז תראה כמה זה כיף.

אמיר מויאל ובנו
אמיר מויאל ובנוצילום: באדיבות המצולם

ודווקא כשספרי הלימוד ייסגרו, אתה תלמד. אתה תלמד איך הרבה פעמים, מה שישרת אותך בחיים זה דווקא מה שלא נמצא בספרי הלימוד. היצירתיות, הרגלי הלמידה, ההתמדה, ההתנהגות ודרך הארץ, היכולות החברתיות שפיתחת בשנים הללו, ולאו דווקא איך חופפים משולשים או מה האוגד במשפט.

כשדלת הכיתה תיסגר, תפגוש את המוזיקאי המחונן שלא עבר את הבגרות באזרחות, את הספורטאי המצטיין שלא היה לו אף פעם ראש מתמטי, וגם את המהנדס שהפך להיות סמנכ"ל פיתוח בחברת הייטק, למרות שבבית הספר הוא רק חיכה להפסקה.

וכשתוציא את אחרון הספרים מהילקוט, תזכור שאמנם יש קשר בין ציונים לבין הצלחה, אבל חשוב יותר לזכור שהצלחה היא דבר אישי ומשתנה. עבור אדם אחד הצלחה היא תפקיד בכיר ומשכורת מנופחת, אבל עבור אדם אחר הצלחה היא להצליח לפתח את מה שאתה אוהב, להגשים את הייעוד שלך או פשוט להיות אבא טוב.

אז תלמד ותשקיע, אבל גם תשמח ותשחק. כי להשלים בגרות אפשר, ולהשלים ילדות לא. אוהב, אבא.