ינקלביץ' במגדל עוז
ינקלביץ' במגדל עוזצילום: בני עקיבא העולמית

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הגיעה הבוקר (שלישי) לביקור במכינה העולמית של בני עקיבא והסוכנות היהודית, הנמצאת במגדל עז בגוש עציון ומשלבת בני נוער מחו"ל בוגרי בני עקיבא העולמית לצד ישראלים.

ינקלביץ' שוחחה עם החניכים שנמצאים בבידוד תוך הקפדה על הכללים, ונפגשה עם בוגרי המכינה שמשרתים בימים אלה בצה"ל.

במהלך שיחות שחלקן התקיימו ממרחק ודרך החלונות בשל הדרישה לבידוד מהשבים מחו"ל וחלקן בזום אמרה שרת התפוצות לחניכים כי "הבחירה שלכם לחזור לארץ דווקא בימים האלה ועל רקע החששות שיש כמו גם הצורך בבידוד מלמדת על הקשר המיוחד שלכם למדינת ישראל ועם ישראל ומעורר התרגשות".

רועי אבקסיס, מזכ"ל בני עקיבא העולמית, סקר בפני השרה את פעילות המכינה, כמו גם את המשימות השונות של השליחים של התנועה שנמצאים גם עתה מעבר לים ופועלים בקרב הקהילות השונות.

השרה הביעה סיפוק רב מהשילוב של ישראלים וחניכי חו"ל יחד ואמרה כי "רק באמצעות מפגשים כאלה, חוויה משותפת כזאת נוכל להכיר לחברה הישראלית את הקהילות היהודיות בחו"ל. במסגרת תפקידי אפעל להגביר את החשיפה של הישראלים לאותן הקהילות".

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון, הודה לשרה על הביקור ועל רקע הניסיון שלו בחינוך יהודי חו"ל אמר כי "המיזם החינוכי של מכינה כמו זו הוא מפעל ציוני יהודי חשוב". רועי אבקסיס הוסיף "הבחירה של השרה לבקר דווקא במקום הזה יש בכך אמירה חשובה והכרה בפעולות השונות שעושה בני עקיבא העולמית לחיבור הקהילות היהודיות עם ארץ ישראל והעם היושב בציון".