בועז גולן
בועז גולןצילום: יהודה שפסל

הרשויות עדיין מסרבות לבדוק לעומקן את הקלטות מנדלבליט ומשמעויותיהן וכבר מפרסם העיתונאי בועז גולן הקלטות בעייתיות נוספות, והפעם מכיוונה של שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה.

בעקבות הגילויים של גולן מגיש חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תלונה לנציב שירות המדינה וליועץ המשפטי לממשלה ודרישה להעביר את ברנע פרגו מתפקידה. בשיחה עם ערוץ 7 מספר בועז גולן על הקלטות פרגו והמשמעויות העולות ממנה.

לטעמו של גולן הסיפור פשוט לחלוטין "מדובר בהקלטות שבהן נשמעת היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, יועצת שמשמשת בתפקידה עד לרגע זה והייתה בתפקיד עוד לפני שנתניהו נכנס לתפקידו, היא מנהלת שיחות עם אדם מוכר שאת שמו אנחנו שומרים במערכת ושם אומרת שלומית פרגו בהקלטה שבוצעה ב-2010".

"מתוך כל השיח הזה אפשר להבין שברנע פרגו מקשיחה ומנסה להקשות על בית ראש הממשלה ומשפחת נתניהו בכל נושא קבלת כספים לטובת הבית כפי שהיה נהוג עד כה, כלומר כולם קיבלו לפני, ועכשיו בוא נקשה על ראש הממשלה. זה מה שעולה מהשיחות הללו. היא מספרת שהיא כבר הייתה במשטרה ומוסרת חומרים. בין השאר היא העלימה בהמלצה שלו מידע ממבקר המדינה", אומר גולן ומבהיר כי לפי שעה לא יפרט את כל המידע המדובר אך השיחות נסובות סביב הוצאות בית ראש הממשלה. "רואים מהלך הרוח איך לכאורה תופרים את כל העניין כדי שנתניהו ייפול".

"בין השאר היא מספרת על כך שאדם מטעמה נכנס וחדר למחשב מע"מ כדי להוציא חומר על חברה שעובדת בבית ראש הממשלה. מהשיחות הללו מתבררת העלמת ראיה. לא משנה אם כל דבר נעשה ביוזמתה או שהיא שלחה, זו עבירה בכל מקרה. מהשיח הזה מובן שמדובר באדם שלא ראוי בתפקידו, אדם שמבצע עבירות".

האם לא ניתן לטעון שתפקידה כיועצת משפטית הוא לוודא שדברים נעשים באופן תקין וחוקי? בועז גולן משיב בשלילה. "ראשית, זה לא הלך הרוח בהקלטה, אבל מעבר לכך, אי אפשר לפרוץ לבנק כדי לבדוק אם מישהו גנב כסף, אי אפשר לפרוץ למחשבי מע"מ כדי לבדוק מה חברה עושה. כניסה למחשבי מע"מ זו עבירה על החוק. אתה לא יכול להיפגש עם מבקר המדינה, כפי שהיא מעידה, לדעת מידע ולהעלים אותו מהמבקר. היא אומרת בהקלטה 'לא סיפרתי לו'. מדובר במידעים שהיא אספה או שהיא יודעת מהבית. אגב, שניהם מדברים על חקירת משטרה שתתחיל בקרוב, כלומר הם יודעים מראש על מה שכנראה אומרים להם מבחוץ. זה כמו סוס טרויאני שיושב בפנים ובודק".

מוסיף גולן ומציין: "החמור ביותר מכל ההקלטה הזו הוא שהייתה לה גרסה מסוימת בנושא הוצאות בית ראש הממשלה, גרסה שהכול בסדר. ב-2018 הקלטות מגיעות לידי המשטרה וברנע פרגו מגיעה למשטרה ונשאלת בעניין הזה. משום מה לא יודעים כלום על כך ובהמשך היא משנה את גרסתה ופתאום הגרסה מחמירה ועולות שאלות, האם לחצו אותה? אם נתנו לה חסינות? מישהו חייב לחקור את הפרשה הזו שחייבת להגיע לידי הציבור. אלו מעשים שלא מאפשרים לאדם להיות בתפקיד שכזה".

איך קורה שבעלת תפקיד רגיש שכזה נמצאת במשרד ראש הממשלה עוד לפני כהונת ראש הממשלה הנוכחי ואינה מוזזת מתפקידה? גולן קובע כי "זה אותו סיפור כמו היועמ"ש, זה אחד מתחת השני וזו מין מערכת כזו. אפשר לראות בגוגל שראש הממשלה ניסה בעבר להוציא אותה מתפקידה אבל הוא לא יכול היה, למרות שמדובר באדם שאמור לייעץ לו, מה שהיה צריך להיות משרת אמון".

את בועז גולן מכעיסה גם שתיקת בכירי הליכוד סביב הפרשה. "חוץ משלמה קרעי ומאי גולן כולם שותקים, כולל ראש הממשלה. אולי הם חוששים, אולי זה מתחבר למה שאמר פעם אלשייך שיש לנו משהו נגד כל אחד. אלו דגים ששותקים באקווריום שלא מייצגים את הציבור שלהם".

"זו פרשה שמטרידה את כולם. אני מנסה לעשות רעש וח"כים ושרים מתקשרים ומבקשים לקבל חומר על הפרשה, הם מכירים את המידע ומתלבטים אם לעשות עם זה משהו, אבל בסוף לא עושים כלום", מלין גולן הקובע כי הפרשה הנוכחית בעיניו היא חמורה אף יותר מפרשת מנדלבליט.