חוכמה להמונים
חוכמה להמוניםצילום: יחצ

מיקרוסופט הודיעה על כוונתה לפתוח ביוזמה גלובלית שתעזור ל-25 מיליון אנשים ברחבי העולם עד סוף השנה לרכוש מיומנויות דיגיטליות חדשות הדרושות כיום. 

ההכרזה מבקשת להענות למשבר הכלכלי הגלובלי שנגרם עקב משבר נגיף הקורונה. גישה רחבה למיומנויות דיגיטליות היא צעד חשוב בהאצת התאוששות כלכלית, במיוחד עבור אוכלוסיות שנפגעו באופן משמעותי מאובדן העבודה. 

היוזמה שפורסמה בבלוג של מיקרוסופט, כוללת צעדים מיידים שיסייעו לאלו הזקוקים להכשרת מיומנויות ולמעוניינים להתקבל לתפקידים מבוקשים.

 

היוזמה בנויה מ-3 חלקים להשגת המטרה שתפגיש בין כל החלקים בחברת מיקרוסופט תוך שילוב משאבים קיימים וחדשים של מיקרוסופט, לינקדאין ו- GitHub. אלו כוללים:

1. נתונים ואנליטיקה: שימוש בנתונים לזיהוי המשרות המבוקשות ביותר והכישורים והמיומנויות הדרושים עבורם.


2.מתן גישה חופשית למשאבי למידה:  יוצעו מסלולי לימודים, ותכנים מכלל רחבי Microsoft Learn, לינדקאין ו- GitHub על מנת לעזור בפיתוח המיומנויות הדרושות למשרות מבוקשות.

3.חיבור מיומנויות להזדמנויות:  הסמכות ואישורים מוכרים בתעשייה בעלות נמוכה ומתן גישה חינמית לכלי חיפוש עבודה עוצמתיים שיעזרו לבעלי הכישורים וההסמכות למצוא עבודות חדשות.

היוזמה, שתתמקד בנתונים ובטכנולוגיה דיגיטלית, תתבסס על LinkedIn Economic Graph. מיקרוסופט תספק גישה חופשית לתוכן הלימודים בלינדקאין,Microsoft Learn ומעבדת הלמידה של GitHub, לצד כלי חיפוש עבודה בלינקדאין עם הסמכות ואישורים. כלל המשאבים יהיו זמינים באופן מקוון למיליוני אנשים בארבע שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית וניתן לגשת אליהם באתר: opportunity.linkedin.com.

בנוסף, מיקרוסופט תגבה את מאמציה עם מענקים מיידים בסך 20 מיליון דולר, שיועברו לעמותות המסייעות לאנשים הזקוקים להם ביותר. רבע מהסכום הכולל, או 5 מליון דולר, יוענקו ישירות ל-50 ארגונים ללא מטרות רווח המשרתים ומונהגים על ידי קהילות אפרו-אמריקאים מקומיות בארצות הברית.

כמו כן, החברה מתחייבת להעמיד לרשות ממשלות מידע וניתוח נתונים זמינים, בכללם נתונים מתוך LinkedIn Economic Graph, על מנת להכיר ולהעריך טוב יותר את הצרכים הכלכליים המקומיים. מיקרוסופט תתמוך ביוזמות מקומיות המקדמות הזדמנויות והכשרות מיומנויות הדרושות בכלכלות המשתנות בעת זו.

בהמשך השנה, מיקרוסופט עתידה להציג אפליקציית למידה חדשה ב- Microsoft Teams המיועדת לסייע למעסיקים לשכלל את יכולותיהם של עובדים חדשים וקיימים, כאשר אנשים חוזרים לעבודה וככל שמתווספים עוד מקומות עבודה.

מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, סאטיה נאדלה: "COVID-19יצר משבר בריאותי וכלכלי. כעת כשהעולם מתאושש, עלינו להבטיח שאיש לא יישאר מאחור. אנו מאגדים כיום משאבים ממיקרוסופט כולה, הכוללים את לינקדאין ו- GitHub, כדי ליצור מחדש מציאות בה אנשים לומדים ומיישמים מיומנויות חדשות - ועוזרים ל -25 מיליון אנשים העומדים בפני אבטלה עקב COVID-19 להתכונן למשרות העתיד."

נשיא מיקרוסופט העולמית, בראד סמית': "את העול הכלכלי הכבד ביותר בעת הזו, סופגים בעיקר אלו שיכולים להרשות זאת לעצמם הכי פחות. שיעורי האבטלה עולים יותר כשמדובר בבני מיעוטים ונשים, כמו גם צעירים, אנשים בעלי מוגבלויות ובעלי השכלה נמוכה. המטרה שלנו היא לשלב את הטוב ביותר בטכנולוגיה עם שותפויות חזקות יותר לצד ממשלות ועמותות, כדי לעזור לאנשים לפתח את המיומנויות הדרושות להבטחת מקום עבודה חדש".

מנכ"ל לינקדאין, ראיין רוסלנסקי: "כל מה שאנו עושים בלינקדאין מונע מרצוננו ליצור הזדמנויות לכל פרט בשוק העבודה הגלובלי. כחלק מהאקוסיסטם של מיקרוסופט, יש לנו את היכולת הייחודית לעזור למחפשי עבודה ברחבי העולם - במיוחד לאלה שהוחלשו באופן לא פרופורציונלי במהלך משבר - COVID-19  להשיג כישורים ולמצוא את העבודות שהם ראויים להן. אנחנו גאים להיות אלו שמביאים את הנתונים הרלוונטיים הנוגעים למשרות והמיומנויות של העתיד, בעזרתם יסופקו דרכי למידה נכונים שיעזרו ל-25 מליון מחפשי עבודה למצוא את ההזדמנויות הבאות שלהם".