ליברמן בחאן אל אחמר: "נתניהו מרמה את כולם"חזקי ברוך

סיעת ישראל ביתנו, בראשות שר הביטחון לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן הגיעה היום (רביעי) לסיור במאחז הפלסטיני הבלתי חוקי חאן אל אחמר שבאזור מעלה אדומים.

בפתח דבריו סיפר ליברמן מדוע המאחז הלא חוקי עדיין עומד על תילו חרף הנחיית בג''ץ לאכוף את צווי ההריסה, ''בין ה-20 ל-21 באוקטובר 2018 היה אמור להתבצע פינוי של ההתנחלות הפלסטינית הבלתי חוקית. הצבא היה ערוך, פרוס, חולקו צווי פינוי, הכל היה ערוך לקראת מבצע הפינוי של חאן אל-אחמר. למה זה לא קרה? כי ב- 19 באוקטובר, בצהריים קיבלתי הנחיה כתובה מרה"מ בנימין נתניהו לבטל את הפינוי.

''ההסבר היה שאם נפנה את חאן אל-אחמר, אז ICC - בית הדין הבינלאומי - יקבל החלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל. אז אנחנו לא פינינו את חאן אל-אחמר ובינתיים ב- ICC קיבלו החלטה על פתיחת חקירה. כמו תמיד, לצערי, גם אכלנו את הדגים המסריחים וגם גרשו אותנו מהכפר תרתי משמע''.

ליברמן הסביר מדוע בחר להגיע לשם, "נפגשים פה על חאן אל אחמר כי זה אותו דפוס. 14 חודשים נתניהו צועק על הריבונות וכל המהלך הזה הוא גניבה אלקטורלית. הרמטכ"ל ומפקד אוגדת איו"ש לא שותפים - לא לגיבוש המפה ולא לגיבוש התפיסה. אני אמרתי שאין שום סיכוי שנתניהו יחיל ריבונות על בקעת הירדן. הכל מהלך של יחסי ציבור ומהלך אלקטורלי".

"נתניהו מרמה את כולם", תקף ליברמן, ''אין לו שום כוונה להחיל ריבונות לא על מעלה אדומים וגם לא על בקעת הירדן. מצליח כל הזמן לעבוד על כולם והיה לי ברור שהוא הולך לשקר כמו בחאן אל אחמר", הדגיש.

אביגדור ליברמן מתח ביקורת קשה על התנהלות הממשלה, "הזלזול כלפי מערכת הביטחון מדהים. מדליפים מהקבינט. יש פה פגיעה קשה במערכת הביטחון. כל הריבונות הפכה לפראסה אחת גדולה ומי שאחראי לזה הוא בנימין נתניהו".

יו"ר ישראל ביתנו עקץ את שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, "מדובר על ראש ממשלה רזרבי, ממנו ומאשכנזי אין לי ציפיות, והגמגומים שלהם שומעים גם היום".

לשאלת ערוץ 7 האם הוא תמך בהחלת ריבונות באופן חד צדדי השיב ליברמן, "אני מוכן לשלם מחירים שיש בהם תועלת מעשית. כמו שבגין העביר ביום אחד והיו צעקות, היום כולם שכחו. לפעמים צריך לקבוע עובדות. לעצמאות וביטחון יש מחירים, לשלם מחירים שיש תועלת מעשית, ואם אין תועלת זה טיפשי".

ליברמן התייחס למצב הפוליטי ולאפשרות של הקדמת הבחירות, "רק נתניהו יחליט מתי יהיו בחירות. נתניהו לא עוסק לא בקורונה ולא בריבונות, הוא עוסק רק בהחזרי מיסים ויועמ"שים".